וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות גם במנהטן

נמרוד הלפרן

21.11.2008 / 21:07

מחריף המשבר בניו יורק טיימס: משפחת סולצברגר חתכה הדיווידנד למשקיעים ב-74%. "אנו עומדים בפני אתגרים יוצאי דופן"

מניית מו"לית העיתונות האמריקאית ניו יורק טיימס נופלת ב-11% במסחר בוול סטריט לאחר שחתכה ב-74% את הדיווידנד המחולק למשקיעים, והעריכה כי לא צפוי שיפור מיידי בנפילה החדה בהכנסותיה מפרסום בעיתונות המודפסת. ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון באותו שם ועיתונים נוספים, הודיעה אמש על הורדת הדיווידנד הרבעוני למשקיעים מ-23 סנט למניה ל-6 סנט למניה, על רקע נפילה חסרת תקדים בהכנסות מפרסום בענף העיתונות המודפסת.

הורדת הדיווידנד, לצד צעדים נוספים שבהם אנו נוקטים, ייסעו לחברה לצמצם את חובותיה ולשפר את מצב הנזילות שלה", אמר ארתור סולצברגר - הבעלים, היו"ר והמו"ל של ניו יורק טיימס. בחודשים האחרונים פיטרה החברה עובדים וצימצמה את הוצאותיה בתחומים נוספים. באחרונה אף הודיעה על סגירת מגזין הספורט הרבעוני "פליי" (Play).

"למרות שההחלטה על הורדת הדיווידנד קשה ביותר עבור כל בעלי המניות, היא תגובה עסקית הולמת ומתבקשת לאור האתגרים יוצאי הדופן שמציב האקלים הכלכלי הנוכחי", נאמר בהודעה שפירסמה משפחת סולצברגר.

הכנסות העיתונות המודפסת בארה"ב ממודעות מסווגות, אשר היו מקור ההכנסה העיקרי של העיתונים במשך עשרות שנים, ספגו מהלומה קשה על רקע ההאטה הכלכלית שגרר המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים. זאת בנוסף למעבר המואץ של מפרסמים לאינטרנט על חשבון העיתונות המודפסת.

ניו יורק טיימס - אשר מנייתה צללה ביותר מ-80% בשלוש השנים האחרונות - דיווחה שלשום כי הכנסותיה מפרסום נפלו באוקטובר ב-17.2%, בעקבות נפילה של כמעט 35% בהכנסות מפרסום מודעות מסווגות.

בחודשים האחרונים דווח כי ניו יורק טיימס - המתמודדת עם תחרות מוגברת מצד "וול סטריט ג'ורנל" של רופרט מרדוק - עשויה להירכש על ידי ענקית האינטרנט גוגלאו על ידי ראש עיריית ניו יורק, המיליארדר מייקל בלומברג. אפשרות נוספת עליה דווח, היא כי משפחת סולצברגר, בעלת השליטה בחברה, תרכוש מידי הציבור את שארית המניות ותשוב ותהפוך את ניו יורק טיימס לחברה פרטית.

משפחת סולצברגר שולטת בניו יורק טיימס באמצעות החזקותיה ב-88% ממניות קלאס B של החברה, אשר מהוות 1% בלבד משווי השוק של החברה, אולם מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור ב-9 מתוך 13 חברי דירקטוריון החברה. מניות קלאס A של ניו יורק טיימס, מהן מחזיקה המשפחה בכ-19% בלבד, מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור בארבעת חבריו הנותרים של דירקטוריון החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully