וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמרודי רוצה את יוכמן בראש הדירקטוריון

אופיר בר-זהר

24.11.2008 / 9:20

רואה החשבון צבי יוכמן היה הנאמן של חברת הכבלים במשך ארבע שנים והבריא את החברה מהליך הקפאת ההליכים

מו"ל "מעריב", עופר נמרודי, הציע לרואה החשבון צבי יוכמן להתמנות ליו"ר הדירקטוריון של "מעריב". יוכמן הוא מבעלי קרן סקיי המשקיעה בחברות, ובעברו התמחה בטיפול בחברות בקשיים, מיזוגים והבראות. יוכמן עדיין לא קיבל החלטה בעניין.

יוכמן היה הנאמן של חברת הכבלים במשך ארבע שנים והבריא את החברה מהליך הקפאת ההליכים שבו היתה נתונה. בנוסף, שימש יוכמן יו"ר חברת השיחות הבינלאומיות וספקית האינטרנט ברק, וכן יו"ר נטוויז'ן ברק.

בעסקה שנערכה החודש ב"מעריב" יצא מהחברה ולדימיר גוסינסקי, שהחזיק ב-27% ממניות העיתון, לאחר עשר שנים של שותפות רוויה בסכסוכים. את מניותיו קיבל בנק הפועלים, שמחק לו חובות בסך 28 מיליון דולר. נתחו של גוסינסקי משועבד לזכות הבנק ויוחזק בנאמנות על ידי עורכי הדין רם כספי ופיני רובין.

מקורב לנושא הסביר כי "אחרי שגוסינסקי יצא מהתמונה, הרעיון הוא לייצב את הספינה. צריך מישהו שיהיה מוסכם על השוק וישדר יציבות". בנוסף הסביר הגורם כי "יוכמן נחשב מבין בניהול, מומחה להבראה ומתמחה בשיקום חברות. הוא איש מצוין שמעורר הסכמה, וזה טבעי לקחת אותו לתפקיד".

"מעריב" נמצא זמן רב במצב פיננסי רגיש, כאשר בחודש שעבר התבקשו עורכי העיתון לבצע קיצוץ רוחבי בשכר חלק מכותבי העיתון. העיתון, שמעסיק כ-2,300 עובדים, הפסיד כ-48 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2008 לאחר הפסד של כ-80 מיליון שקל ב-2007. ההפסד התפעולי של "מעריב" הסתכם ב-14.8 מיליון שקל ברבעון השני לעומת 19.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בדו"חות "מעריב" לרבעון השני נכתב כי "המשך פעילות החברה והיכולת לעמוד בהתחייבויותיה מותנה בהשגת מקורות מימון מתאימים".

עופר נמרודי אישר את הפנייה ליוכמן. את תגובתו של יוכמן לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully