וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בחלם

ענת קם

26.11.2008 / 15:14

הרשות השניה שמקפידה כל כך על הפרדה בין חברת החדשות לזכייניות, פתחה בהליך הפרה נגד קשת וחדשות 2, בגלל חוסר תיאום

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד קשת וחברת החדשות של ערוץ 2, למרות ששתי החברות עמדו למעשה בדרישות של הרשות עצמה. ביום ראשון האחרון שודר במהדורת החדשות של ערוץ 2 ריאיון עם השחקן ליאונרדו דקפריו במסגרת קידום סרטו החדש "גוף השקרים". במהלך הפסקת פרסומות במהדורה שודרה פרסומת לאותו סרט. על פי חוקי הרשות, ריאיון קידום ופרסומת למוצר המקודם אינם יכולים להיות משודרים באותה תכנית והרשות כאמור פתחה בהליך של הפרה.

יצויין כי מי שמשבץ את הפרסומות במהלך מהדורת החדשות היא הזכיינית המשדרת באותו היום ולא חברת החדשות בעצמה.

בחברת החדשות ובקשת הביעו תמיהה על החלטת הרשות, שכן הרשות מדגישה בכל הזדמנות את חשיבות הפעילות העצמאית של חברת החדשות וההפרדה בתכנים מהזכיינית המשדרת באותו יום. מטבע הדברים אומרים גורמים בשתי החברות המהדורה לא מעדכנת את קשת על האייטמים המשודרים בה ואילו בזכיינית לא מעדכנים את חברת החדשות אילו פירסומות ישודרו במקבץ. לאור זאת, ההחלטה "להעניש" את קשת וחברת החדשות על כי התנהלו בדרך הנדרשת מהן ולא תיאמו ביניהן תכנים, אינה ברורה.

מקשת נמסר: "טענת הרשות בלתי נתפסת ומופרכת. לצערנו זו לא הפעם הראשונה שאנו נתקלים בהתנהלות טכנית, מנותקת מענייניות והמעידה על חוסר הבנה. השיבוץ האמור נעשה בתום לב כתוצאה מהעובדה ששתי מערכות שונות משבצות במקביל וללא כל קשר ביניהן ". מחברת החדשות נמסר: "אין לחברת החדשות ידיעה על תוכן הפרסומות או שליטה עליהן. מדובר במכירה שנעשית על ידי הזכיין ויודגש כי לזכיין המוכר אין ידיעה לגבי תוכן החדשות, לפיכך מדובר בצירוף מקרים".

מהרשות השניה נמסר: "אנו ממתינים להתייחסותן של קשת וחברת החדשות, טרם התקבלה תגובתן הרשמית. כעיקרון, על הזכיין לתאם את שידוריו לרבות הפרסומות עם חברת החדשות ביום השידורים ולכן האחריות מוטלת על שני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully