וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ ההידברות

ענת קם

27.11.2008 / 0:01

לקראת ההכרעה בנוגע לעתיד ערוץ 10 ובעקבות המשבר הכלכלי תקיים היום הרשות השניה דיון בהשתתפות נציגי הערוץ

מועצת הרשות השנייה תתכנס היום אחר הצהרים לדון בהארכת הזיכיון של ערוץ 10. ועדת הכלכלה של הכנסת קבעה לפני כשלושה חודשים כי על הרשות להחליט עד ה-1 בדצמבר אם להאריך את זיכיון הערוץ בשנתיים נוספות, עד 2012. על פי החוק, מאחר שהערוץ לא עמד במחויבויותיו וחובותיו מסתכמים בכ-100 מיליון שקלים, הרשות זכאית שלא להאריך את זיכיונו. בישיבת ישתתפו נציגי ערוץ 10.

עם זאת, עוד אין הערכה כיצד תנהג הרשות, בשל הנסיבות הכלכליות המיוחדות שנוצרו בשבועות האחרונים. בכיר ברשות אמר היום לוואלה! ברנז'ה: " אם עורכי הדין שלנו יגידו שאו שעומדים בהתחייבויות או שהולכים למכרז, כמו שהחוק קובע, אז זה מה שיהיה. לא סביר שנציגי הערוץ יתייצבו במשרדי הרשות וישימו כסף על השולחן וזה כמעט הדבר היחיד שיכול לשנות את המהלך, אבל אי אפשר לדעת. המצב קשה לא רק בשידור המסחרי, הטלטלה הכלכלית לא עשתה טוב לאף אחד, גם לבעלי המניות שסופגים נזקים בעסקים האחרים שלהם. אובייקטיבית, אין סיבה להאריך את הזיכיון, אבל במצב הנוכחי אי אפשר להחליט בצורה חד משמעית".

גורם אחר ברשות הדגיש את המחויבויות הכספיות של הערוץ: "אם הערוץ לא יגיע עם הכסף או עם התחייבות לשלם מיד אז אין סיבה להאריך לו את הזיכיון. צריך לזכור שיש לנו גם ערבויות שניתן לחלט והצעד הבא הוא יציאה למכרז".

מערוץ 10 נמסר: "ערוץ 10 יעמוד בכל התחייבויותיו לרשות. יחד עם זאת, יש להתאים את הדרישות למצב הכלכלי שנוצר".

הציבור מוזמן להביע דעה בנוגע למחויבויות ערוצים 2 ו-10

בתוך כך, פרסמה הרשות השנייה שימוע בו היא קוראת לציבור להביע את עמדותיו בנושא מחויבויות ערוצים 2 ו-10. בשבועות האחרונים עמלה ועדת הטלוויזיה על ניסוח 25 סעיפים שיעמדו לדיון ציבורי במסגרת פרוייקט מיקוד הרגולציה. ההחלטה על השימוע התקבלה לאור השינויים בשידורי הטלוויזיה בשנתיים האחרונות, הרפורמות המוצעות בשוק התקשורת והמצב הכלכלי בשבועות האחרונים.

בין הסעיפים שהרשות מבקשת לדון בהם ישנם הגדרת תנאי הסדרה ההיסטורית, הגדרת אורכה של סדרת דרמה, שינויים בנושא השידורים החוזרים, הגדרת תוכניות בידור והגבלת היקף שידורי תכניות הריאליטי, תוכניות מורשת, תרבות, חג ומועד, שידורים עבור קהל צופים דובר רוסית או ערבית, תיקונים בכללי הפרסומות הנוגעים לאתיקה בפרסום ושיבוץ הפרסומות, שילוב אתרי האינטרנט של הזכיינים בשידוריהם, עמלות הפרסום ועוד.

כמו כן, מבקשת הרשות התייחסויות בנושאים שמעוררים מחלוקות רבות בינה ובין זכייני הערוצים המסחריים, הנוגעים גם לארגוני היוצרים. הרשות בוחנת הכרה בתוכניות שיח ציבורי באופן מלא להפקה מקומית, הגדלת הניוד בין שנה לשנה עוקבת בהוצאה על הסוגה העלית, הוצאה ושידור תוכניות סוגה עלית ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully