וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסום יצירה

ענת קם

27.11.2008 / 11:35

היוצרים יפגשו לדון בביטול הפקות המקור ובהקלות הצפויות לזכיינים כתוצאה מהשפעת המשבר הכלכלי על שוק הטלוויזיה

איגודי היוצרים תוקפים את החלטת הרשות השנייה לפרסם שימוע לבחינת הקלות לערוצים המסחריים וטוענים כי היא "תופסת טרמפ" על המשבר הכלכלי. בקרב היוצרים יש הטוענים כי עליהם להחשיך את המסך על מנת להביע את מחאתם. ששת האיגודים ייפגשו ביום ראשון הקרוב לדון בצעדים והאמצעים בהם יינקטו בעקבות המצב אליו נקלעה התעשייה.

היוצרים מוחים על ביטול הפקות באופן חד צדדי על ידי הזכיינים וכן על שורת ההקלות לזכיינים שנשקלת ברשות בימים אלה: "כבר למדנו מניסיוננו עם הרשות, כי שימוע הוא מכבסת מילים בדרך לטהר את השרץ". לטענת האיגודים "מתווה אלכסנדר" (של יו"ר ועדת הטלויזיה דוד אלכסנדר ע.ק) מסתמן על פניו כ"מדרון אלכסנדר" למתן שורה של הקלות לזכיינים, שהיא "הנוסחא שתחלץ את הרשות השנייה מגילוי ערוותה על חוסר תפקודה המוחלט", לדבריהם. עוד טוענים היוצרים כי להערכתם הסיבה העיקרית לפרסום "מתווה אלכסנדר" קשורה לעיכוב בפרסום דו"ח הרשות לשנת 2007.

לדבריהם, למרות מאמצי הרשות לטשטש את חובות הזכיינים, מהדו"ח עולה בבירור כי חובות הזכיינים לשנה שחלפה עומדים על סך של למעלה מארבעים מיליון שקלים: "צירוף סכום זה לחובות 2006 העומדים לאחר שורה של הקלות על סכום דומה חושפים בעיקר את חולשת הרגולטור בכל הקשור ליכולתו לאכוף את סמכותו על הזכיינים המסחריים". לטענת היוצרים הבסיס לסעיפי השימוע הוא רשימה בת 54 סעיפים של בקשה להקלות שהגישו הזכיינים לרשות השנייה לפני למעלה משנה.

בהודעה שפרסמו היום כותבים האיגודים: "מעבר לצופים הנפגעים מההצפה הבלתי נסבלת של תוכניות טראש מדי ערב על המסך, הנפגעים הישירים והמיידים מהעדר ההשקעה של למעלה ממאה מיליון שקלים בשנתיים האחרונות ביצירה העברית המקורית הם התסריטאים, הבמאים, המפיקים, הצלמים, אנשי הצוות והעורכים שהיו אמורים להתפרנס מאותן יצירות. כמו לא די בכך, נוקטים הזכיינים בשבועות האחרונים במדיניות חד צדדית של שבירת השוק על ידי ביטול הפקות מתוכננות וקיצוץ חריף בתקציבי הפקות המקור".

לטענת ארגוני היוצרים המצב מנוצל בצורה צינית על ידי הרשות השנייה, הזכיינים ואפילו HOT ו-yes לקיצוצים שאין להם קשר למצב האמיתי. לדבריהם, "מדהים לגלות כי הרשות שנלחמה בכל כוחה נגד ההבנות שגובשו בין היוצרים לזכיינים, יוזמת שורה של הקלות מפליגות שתסייע באופן ישיר לבעלי ההון תוך פגיעה חמורה בפרנסתם של אלפי יוצרים ועובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה".

מהרשות השנייה נמסר: "מדובר בשימוע. וכמו בשימוע, הרשות תשמח לשמוע את עמדת היוצרים בטרם תסכם החלטותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully