וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיקור משפחות רגב וגולדווסר פגם בסיכויים לשחרור שליט"

ענת קם

1.12.2008 / 18:02

העיתונאי רון בן ישי אמר את הדברים בפאנל "האם התקשורת מונעת מצה"ל לנצח" בכנס אילת. דובר צה"ל: "אבוי לנו אם נחזור לדפוס הסיקור הזה בנושא שליט"

כתב ידיעות אחרונות רון בן ישי תקף היום את סיקור החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר וציין כי "רוב ערוצי התקשורת הכתובה, המשודרת והמוקרנת חגגו סביב מה שעשו המשפחות בסיוע כל מיני גורמים וגרמו נזק ממש גם למדינת ישראל, גם לגלעד שליט וגם לסיכויי שחרורו". בן ישי אמר את הדברים בפאנל "האם התקשורת מונעת מצה"ל לנצח" שהתקיים היום בכנס אילת. את הפאנל הנחה הפרשן הצבאי של ערוץ 10 אלון בן דוד והשתתפו בו בן ישי, כתבת קול ישראל כרמלה מנשה, כתב חדשות 2 רוני דניאל, כתב חדשות 10 צבי יחזקאלי, דובר צה"ל תא"ל אבי בניהו והצנזורית הראשית אל"מ סימה וקנין-גיל. בדיון התייחסו הצדדים לסיקור מלחמת לבנון השנייה ולסיקור העתידי של עימותים צבאיים.

בניהו ציין כי הסיקור התקשורתי של העימות הבא חייב יהיה להיראות אחרת מסיקור מלחמת לבנון השנייה. לדבריו, “מצלמות לא צריכות להכנס לחמ"לים וקצינים לא צריכים להופיע בטלויזיה ועל שערי העיתונים”. בהתייחסו לאותו סיקור ציין דניאל כי בסיקור הצבאי חסרה ההתבוננות המקצועית וכן כי יש יותר מדי התבוננות אידיאולוגית. אל"מ וקנין-גיל ציינה כי מאז מלחמת לבנון השנייה "התקשורת לא צייתנית יותר, עשיתם הפקת לקחים פנימית מבלי להודות. לתקשורת קשה להגיד טעינו אבל כל אחד בלב פנימה יודעים את זה".

בהמשך התייחסה אל"מ וקנין-גיל לאמצעי ההגבלה שברשותה ולשאלת בן ישי ביחס לשינוי הגדרות החומר שאסר בפרסום ענתה "אנחנו מתלבטים קשות בסוגיה הזו. טוב מאוד שהמבחן שלי ביום יום הוא קשה. זה טוב שיש לי מגבלות על הפגיעה בחופש הסיקור. במלחמה המבחן צריך להיות אחרת”. בניהו הוסיף כי "אני קובע שהעיסוק בסוגיות האלה חייב לחזור לד' האמות של מערכת הביטחון. אם בגלעד שליט נחזור לדפוס הסיקור של רגב וגולדווסר אוי ואבוי לנו”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully