וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמירה הס עוכבה לחקירה במשטרת שדרות

ענת קם

1.12.2008 / 20:23

הס נחקרה בעקבות כניסה לעזה. נשיאת מועצת העיתונות דורנר: "אם יש איסור ,יש דרכים לגיטימיות לפעול נגדו. עיתונאים אינם מעל החוק"

עיתונאית הארץ עמירה הס עוכבה לפני שעה קלה לחקירה במשטרת שדרות בעקבות כניסתה לעיר עזה. כידוע, כניסת עיתונאים ישראלים לעזה נאסרה מאז חטיפת החייל גלעד שליט ולאחרונה נאסרה גם כניסת עיתונאים זרים. הס הצליחה להכנס לאחרונה לעזה לאחר שהצטרפה לאניית ארגוני זכויות האדם שהגיעה לחוף עזה.

סגן ניצב שמעון נחמני, מפקד תחנת שדרות אישר את הפרטים והוסיף: "היא עוכבה במחסום הכניסה הצה"לי והובאה אלינו לחקירה על כניסה ללא אישורים. היא כרגע מעוכבת אצלנו, אנחנו נחקור אותה ובהמשך נחליט מה לעשות”.

השופטת בדימוס דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות, הביעה הסתייגות ממעשה של הס: “אני כמובן בעד חופש העיתונות, אבל אני מבינה שלא נותנים לעיתונאים ישראלי להכנס בגלל הבעיות הביטחוניות, זה אסור וזה נגד שלטון החוק, אבל עדיין מוקדם שהמועצה תדון בכך. עיתונאים צריכים למלא את תפקידם ואם יש איסור יש דרכים לגיטימיות לפעול נגדו. העיתונאים הזרים עתרו לבג"צ נגד האיסור ועל פני הדברים יש להם קייס, אבל נמתין לתשובת המדינה. העיתונאי אינו מעל החוק".

יוסי בר-מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים אמר בתגובה: "התנהגות המשטרה, יש בה משום פגיעה בחופש הביטוי, פגיעה בחופש העיתונות ופגיעה חמורה בעבודת העיתונאי. לא יכול להיות מצב שעיתונאי יעשה עבודתו נאמנה ואכן עמירה עושה עבודה נאמנה ביותר תוך סיכון חיים ומשטרת ישראל נוהגת כמי שטומנת את ראשה בחול ועושה צעד חמור שאגודת העיתונאים, ואני מעריך שגם מועצת העיתונות, ידונו בו בימים הקרובים כדי להגיב על המעשה החמור הזה של משטרת ישראל".

מעיתון הארץ לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully