וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם להם מגיע

ענת קם

2.12.2008 / 15:33

ראש המועצה לשידורי כבלים ולווין ניצן חן: ניתן לשקול התרת תוכן שיווקי בערוצים בהם אין בעיה ערכית לעשות זאת

ניצן חן, יושב ראש מועצת הכבלים והלווין, אמר היום: “בתקופה של משבר כלכלי ניתן לשקול היתר לתוכן שיווקי שיכול לייצר הכנסה נוספת לערוצים קטנים". חן אמר את הדברים בפאנל "עיתונות חדשות או תוכן שיווקי?” בהנחיית מנשה רז. בפאנל השתתפו לצדו של חן מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס, מנכ"ל גלאי תקשורת יגאל גלאי, ראש מחלקת האקטואליה בגלי צה"ל גלית אלטשטיין.

בפתח הדיון אמר וייס: "אין ולא היה תוכן שיווקי בחדשות ערוץ 2. תוכן שיווקי בהגדרה זה אייטם שמשלמים עבורו. יש בתכניות אחרות, לא בחדשות". ניצן חן הוסיף כי "כל עורך מהדורה מרכזית מתלבט בין 10-15 אייטמים שהם על קו התפר בין תוכן שיווקי מובהק לאייטם חדשותי, הוא מקבל קומוניקט או הודעה לעיתונות של יחצ"ן שנלחם על ה-25 אייטמים אצל אבי וייס. אם המוצר על המסך הוא מוצר עיתונאי מה זה משנה אם הוא התחיל במכתב יחצ”ני”.

וייס התייחס לכך שחדשות 2 משודרות בערוץ מסחרי הממומן מפרסומות והדגיש כי "מעולם לא קיבלתי טלפון שמבקש ממני לא לעסוק בתחקיר זה או אחר כי קמפיין זה או אחר ייפגע”. גלאי ציין, כי הטענה שיש לו כלפי חדשות 2 כסוג של תוכן שיווקי הוא קידום תכניות של הזכיינים במהדורות החדשות.

חן התייחס לממצאי הועדה בראשות אסא כשר, שבחנה את התוכן השיווקי והבחינה בין תכניות חדשות לתכניות בידור ואמר כי ניתן לשקול התרת תוכן שיווקי בערוצים בהם אין בעיה ערכית לעשות זאת אך הוסיף כי כיום הכנסת תוכן שיווקי מהווה עבירה פלילית. לדבריו, “תכנית שעושה תוכן שיווקי בוטה ואנחנו עולים על זה זו מיד הפרה שמובילה לקנסות כספיים. אני בחודשים האחרונים הוצאתי 9 קנסות כאלה, כל אחד 90,000 שקל”.

וייס ציין כי יש הגזמה בתקיפת התוכן השיווקי: "אם ארץ נהדרת עולים עם תכנית ספיישל לקראת בחירות יכול להיות שהיינו עושים על זה 'מאחורי הקלעים' כי זה אקטואלי ומעניין. אם עיתון הארץ שם את נינט בעמוד הראשון ביום שישי למה לחדשות 2 אסור?” עוד ציין וייס את חשיבות נוכחות הכתב בשטח כפילטר לחומרים היחצ"ניים.

בהמשך ציין וייס כי אין הבדל באייטמים בין ערוץ 1 והערוצים המסחריים. חן התנגד ואמר כי יש הבדל במינונים: "חדשות 2 ו-10 יעשו חצי מהדורה מההופעה של פול מקרטני וערוץ 1 עשה כתבה של כמה דקות”. וייס תקף את ערוץ 1 על ההחלטה ואמר: "זו הסיבה שערוץ 1 פחות רלוונטי. ההופעה כבר קיימת, כשיש אופציה לפרוץ בשידור חי לפול מקרטני ולהכניס שיר שלו בתוך מהדורה זה לא רע ועורכי מבט שלא עשו את זה טעו. חבריך בערוץ 1 צריכים לשקול למה הם לא עשו את זה ואם לא זו הסיבה שהם תקועים איפה שהם תקועים”.

גלאי קבע כי בשנים הקרובות התוכן השיווקי יילך ויתפתח ועל כן הדיון מציג מלחמה אבודה: "גם התחכום של הצופים עוד מתפתח. אף אחד לא משלה את עצמו כשהוא רואה משקה בפריים שזה סתם שם. כל דובר ואיש יחסי ציבור הוא בסך הכל סוכן. השאלה היא אם אני כמערכת החדשות מוכן להסתייע בסוכן או לא. הבעיה היא לא הסוכנים, הבעיה היא שלרוב הכתבים אין רקע מקצצועי ונושאי בתחום אותו הם מסקרים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully