וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס גדול לא היה פה

ענת קם

2.12.2008 / 17:24

מוטי שקלאר בכנס אילת: "אני שומר על השידור הציבורי כמו שאני שומר על התנ"ך ועל עגנון כי הם חלק מהליבה שלי"

"תרדו מהעניין הזה של לחצים פוליטיים בשידור הציבורי. זה שריד אנאכרונסיטי”. את הדברים אמר מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר במסגרת דיון שעסק בשידור הציבורי בכנס אילת. את הפאנל הנחה זוהיר בהלול והשתתפו בו עיתונאי מעריב בן דרור ימיני, יושב ראש מועצת הכבלים והלווין לשעבר עורך הדין צבי האוזר, מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק ויושב ראש אגוד העיתונאים בירושלים אחיה גינוסר.

עורך הדין האוזר אמר: "ההנחה שהשידור הציבורי לא רודף רייטינג שגויה. השידור הציבורי נטש את הילדים והנוער... למה הילדים שלי רואים בדצמבר תכנים קנויים על כריסטמס ולא תכנים מקוריים על חנוכה? השידור הציבורי מעלים עין וחושב איך הוא ייתן מענה באמצעות המודל של 1968, במקום לחשוב על מודל שיהיה רלוונטי ל-2020”. דבריו של האוזר עוררו את זעמם של עובדי רשות השידור בקהל.

ימיני קרא דווקא לפוליטיזציה של הרשות ואמר כי “האלטרנטיבה הוא מסחריזציה וברנז'איזציה. כיוון שהשידור הציבורי שייך לכל הציבור הוא צריך לבטא את קשת הדעות בציבור הישראלי. גם את מרצ ומוסאווא ומועצת יש"ע. מי שחשף את פרשת בר און-חברון היה השידור הציבורי ואף אחד לא ניסה למנוע את החשיפה הזאת. זה שידור ציבורי, לא שידור ממשלתי. אם השידור הציבורי לא מרחיב את חופש הביטוי אין לו זכות קיום. היום חופש הביטוי הוא נחלה פרטית של הברנז'ה שיש לה אג'נדה”. טוניק חלק על דעתו של ימיני: "השידור הציבורי לא יכול ולא צריך לתת מקומות לכולם. בשביל זה יש שידור קהילתי וערוצי נישה. כדי להיות שידור ציבורי ראוי אתה צריך שיאזינו לך”.

המשתתפים התייחסן לרפורמה ברשות השידור. גינוסר אמר: "אני מקווה שהרפורמה תצא לפועל. הרפורמה היא לא תכנית ייעול בלבד, יש בה הרבה מעבר לזה. שינוי מבני, ושינוי בציוד”. מנהל קול ישראל בפועל אריה שקד שישב מהקהל תקף את התכנית ואמר שעיקריה הם הפניית משאבים להפקות חוץ.

שקלאר אמר: "אני שומר על השידור הציבורי כמו שאני שומר על התנ"ך ועל עגנון כי הם חלק מהליבה שלי. אנחנו נמצאים בעידן בו המדיום הוא המסר. לכן אני מחויב שיהיה שידור ציבורי, אני לא צינור שמעביר הפקות. אם ההוויה המסחרית מעצבת מציאות מסוימת יהיה קשה לשנות אותה. התקשורת כפי שהיא היום היא בועה שתתנפץ כמו שכל מסגרת שמתנפצת. ערוצים 2 ו-10 יצרו תרבות של היסח הדעת ומי שחושב שהיא יכולה להחזיק לאורך זמן טועה. ערוץ 1 וקול ישראל בונים את הזיכרון הקולקטיבי”.

האוזר תקף את שקלאר על לוח השידורים של הרשות: "אתה מפקיר את הזיכרון לשידורים זרים כי אתה לא משכיל לקחת את הכסף ולהשתמש בו ליצירת הזיכרון. ערוץ1 איננו רלוונטי כבר 10 שנים. אתה מבין שיש התקדמויות טכנולוגיות, היקף המסכים גדל אבל הכל יקרוס וערוץ 1 ישאר?”


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully