וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לא יאשר הפחתת תשלומי התמלוגים של הזכייניות

אופיר בר-זהר

2.12.2008 / 18:16

סגן הממונה על התקציבים באוצר חיים פרננדז: "ב-2009 צפוי גירעון תקציבי גבוה מהמתוכנן והקושי לוותר על הכנסות הוא גדול מתמיד"

האוצר לא יאשר הפחתת תשלומי התמלוגים של הזכייניות כך נודע ל-TheMarker. בחודש שעבר הודיעה יו"ר מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש כי תבקש מהאוצר להפחית את התמלוגים שמשלמות הזכייניות למדינה, בסך של 4% מהכנסותיהן, בשל המצב הכלכלי. במכתב מ-1/12 מסגן הממונה על התקציבים באוצר חיים פרננדז לדאבוש, ענה פרננדז כי בעלי הזיכיון מחוייבים בתשלום תמלוגים לפי תקנות הרשות השנייה. בנוסף כתב פרננדז כי "בשל ההאטה הכלכלית צפוי בשנת 2009 גירעון תקציבי גבוה מהמתוכנן ולכן בנקודת הזמן הנוכחית הקושי לוותר על הכנסות הוא גדול מתמיד".

פרננדז הזכיר גם כי כספי התמלוגים משמשים למימון עלות מערך ההפצה הדיגיטלי ולכן הפחתת התמלוגים עלולה לעכב המהלך ובעקבות כך להשית עלויות נוספות על בעלי הזיכיונות.

פרננדז מסיים את דבריו בעקיצה: "אזכיר כי דרך נוספת להקל על בעלי הזיכיון ולהפחית את סך התשלומים בהם הם מחויבים, היא באמצעות הפחתת דמי הזיכיון המשולמים לרשות השנייה". בכך מצטרף פרננדז לדעתם של גורמים בשוק שגרסו שאם הרשות מעוניינת לתת הקלות לזכייניות היא צריכה לעשות זאת על חשבון דמי הזיכיון המממנים אותה ולא על ידי הפחתה מהתשלומים המגיעים למדינה.

מהרשות השנייה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully