וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי וייס: בתקופה הקרובה יהיה קשה יותר לעשות עיתונות

ענת קם

2.12.2008 / 22:40

בדיון בכנס אילת שעסק מעמד העיתונאי אמר מנכ"ל חדשות 2: שלחנו להודו פחות כתבים מששלחנו בעבר ופתחנו פחות לווינים מבעבר

עורכת הדין ארנה לין, סגנית נשיאת מועצת העיתונות, בפנייה לעיתונאים: “ראו הוזהרתם. מצבכם רע ביותר. אם אתם חושבים אחרת לא תעששו כלום לקדם את פני הרעה. אם אין עיתונאים אין עיתונות, אין חופש ביטוי ואין דמוקרטיה”. לין אמרה את הדברים בדיון שעסק במעמד העיתונאי במסגרת כנס אילת של אגודת העיתונאים.

מו"ל עיתון הארץ עמוס שוקן אמר בפתיחת הדיון כי אם מסתכלים מההיבט הכלכלי על מעמד העיתונאי התחזית אינה מעודדת וציין את המצב במשק כאחד הגורמים להתדרדרות הצפויה. עורך ישראל היום עמוס רגב אמר כי ריבוי אמצעי התקשורת וכוחה העולה של רשת האינטרנט הביאו לפיחות במעמד העיתונאי. עוד אמר רגב "יש לשאול האם אין יותר מדי עיתונאים ויותר מדי כלי תקשורת”.

מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס התייחס אף הוא למשבר הכלכלי והשפעתו: “בתקופה הקרובה יהיה הרבה יותר קשה לעשות עיתונות. כולם יקצצו. לא רק קיצוצי שכר. אנחנו שלחנו להודו פחות מששלחנו בעבר ופתחנו פחות לווינים מבעבר. גם ראודור שלח כתב עם מצלמה וגם אנחנו שלחנו את דני קושמרו עם מצלמה וזו עבודה עיתונאית אחרת".

מנכ"ל חדשות 10 ראודור בנזימן אמר בדיון: "ככל שהתחום הולך ומתרחב היכולת לעצור או לצנזר או לשלוט הולכת ומצטמצמת. גם במקומות שפעם שלטו וגרסו שיש יכולת לצנזר מבינים היום שזה קרב אבוד. במובן הזה אני חושב שהמקצוע הולך ועולה עם התרחבות הפלטפורמות”.

לאחר מכן תקפה לין את מדיניות החוזים האישיים שגורמת לעיתונאים לחשוש למקום עבודתם וציינה כי זה פוגע בעבודתם: “אי אפשר להיות אוטונומי אם אתה חושב שמחר תלך הביתה. עיתונאי עם קביעות הוא טוב לחופש הביטוי, ואז בא עמוס שוקן ובעיתון חדשות התחילו החוזים האישיים”. שוקן ענה לה באמרו "גם בחדשות וגם בעיתונים האחרים של קבוצת הארץ, שם כולם מעסיק בחוזים אישיים, אני לא שמעתי תלונות על חופש עיתונות... ארנה לין יכולה להגג על איגודים מקצועיים. אין שום קשר, הם לא התרופה לבעיה הזאת. המעבר לחוזים אישיים איפשר להארץ להגדיל את מספר העובדים פי שלושה או ארבעה".

עיתונאית ערוץ 2 דנה וייס התייחסה לדברים ואמרה: "אני חושבת שמקצוע העיתונות בסכנה בגלל שהמשכורות יורדות ויש אינטרס למשכורות נמוכות. אני לא חושבת שלעמוס שוקן יש כוונה לעשות עיתון לא טוב. אבל במצב הזה אי אפשר לעשות עיתונות כמו שרוצים. הריאלטי מנצח את תכניות התחקיר. וראיונות עם כוכבי בידור בעיתון זולות יותר מכתבות התחקיר. המעמד של להיות אבן יסוד בדמוקרטיה הולך ונשחק. בחור צעיר לא יעדיף להיכנס לעיתונות ותמיד יהיו כוכבים שיטפסו למעלה, אבל התחקירנים והתחקירניות שמרוויחים שכר נמוך הם אלה שהופכים את המקצוע למה שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully