וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת חשמל

איילה צורף

3.12.2008 / 10:13

חומסקי: "ניאלץ להצטמצם גם במשכורת וגם בעובדים. ב-2009 שוק הפרסום יקטן בכ-8%, אנחנו מרגישים ירידה בהכנסות"

"אני בטוח שניאלץ להצטמצם, גם במשכורת וגם בעובדים. כרגע אנחנו עושים הערכת מצב לגבי הפעילות" - כך אומר אייל חומסקי, שותף במשרד הפרסום השני בגודלו בישראל, אדלר, חומסקי & ורשבסקי. את הדברים אומר חומסקי בראיון ל-MarkerWeek שיתפרסם מחר.

לדברי חומסקי, "אנחנו כבר מתחילים להרגיש את הירידה בהכנסות, אבל אני מאמין שאצל רוב הלקוחות שלנו, ההוצאה על פרסום תהיה אחת האחרונות שתיחתך. אם נשים בצד את שוק ההון, אני חושב שבשוק של מיתון שהמלחמה על הנתח הארנק של הצרכן בעיצומה, הםלא יורידו משמעותית תקציבי פרסום. כשהצרכן כבר יכנס לקניון, והוא יעשה את זה הרבה פחות, השאלה תהיה לאיזה רשת הוא יכנס, וזאת תהיה מלחמת עולם. בגלל זה נראה הרבה יותר קמפיינים מכירתיים ופחות קמפיינים תדמיתיים. ארגון שפונה לקהל הרחב לא יכול למכור בלי פרסום. לכן אני מעריך שתהיה ירידה בפרסום, אבל היא תהיה קטנה. ב-2002, בשנים הקשות של האינתיפאדה, התעשייה ירדה ב-8%-7%. אני חושב שגם ב-2009 שוק הפרסום יצטמצם ב-8%-7%".

אתמול הודיע מקאן אריקסון על מהלכי התייעלות וצמצומים נוכח ההאטה בענף הפרסום. מקאן יוצא בסדרת מהלכי קיצוצים שיכללו הפחתה בשכר העובדים, וימי חופשה ללא תשלום. אילן שילוח, מנכ"ל ובעליו של המשרד, הודיע כי יפחית 15% משכרו, וכי שכר המנהלים הבכירים יופחת ב-12%. גזירה נוספת היא יציאה לחופשה בת 22 ימי עבודה, ללא תשלום - גזירה החלה על כל עובדי המשרד. מדובר ב-10 ימים במסגרת חופשה מרוכזת ו-12 ימים חופשה שכל עובד יבחר לעצמו.

בתגובה לשאלה האם מתוכננים גם פיטורים בקבוצה אמר שילוח: "צעדים אלו נעשו על מנת להימנע מפיטורים. בשלב זה, סיימנו את תוכניות ההתייעלות שלנו לשנת 2009".

בכל אחת מקבוצות הפרסום, הן מקאן אריקסון והן אדלר-חומסקי, מועסקים כ-350 עובדים. כל אחד מהמשרדים מחזיק, פרט למשרד הפרסום העיקרי, גם משרד פרסום אינטראקטיווי, חברת רכש מדיה, ומשרדי פרסום לטיפול בתקציבי פרסום קטנים.

הקיצוצים במשרדי הפרסום הפכו בשבועיים החולפים לעובדה מוגמרת: כך, במשרד הפרסום זרמון גולדמן פוטרו בשבועות האחרונים חמישה עובדים מתוך 78 עובדי המשרד ובראובני פרידן פוטרו ארבעה מתוך 100 עובדי המשרד. בפובליסיס אריאלי פוטרו שליש מהעובדים, כ-12 במספר. בכירים במשרדי פרסום אחרים מודים כי יאלצו לערוך קיצוצים כבר בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully