וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדובר בפשיטת רגל מוסרית של ממש"

ענת קם

4.12.2008 / 7:48

היוצרים טוענים כי השימוע בנוגע להקלות לזכייניות מתבצע בדרך של מחטף ומבקשים דחייה של 60 יום על מנת שיוכלו להגיב כראוי

היוצרים תוקפים את הרשות השניה על ההחלטה ליזום הקלות לזכייני הערוצים המסחריים. במכתב חריף ששלחו אתמול (רביעי) ששת ארגוני היוצרים ליושבת ראש הרשות נורית דאבוש ולמנכ"ל הרשות מנשה סמירה הם דורשים 60 יום נוספים על מנת להגיב לכל הסעיפים שפורסמו בהודעה לציבור. בהודעתה המקורית ביקשה הרשות התייחסויות לסעיפים עד ה-9 בדצמבר, יום שלישי הקרוב.

הרשות השניה פירסמה בשבוע שעבר שימוע ובו 25 סעיפים להם היא מבקשת התייחסות מהציבור. השימוע, המכונה "מתווה אלכסנדר" מאחר שהוא פרי עבודתו של יושב ראש ועדת הטלוויזיה ד"ר דוד אלכסנדר, כולל הקלות רבות לזכייני הערוצים המסחריים. הרשות החליטה על פרסומו על רקע המשבר הכלכלי והקשיים שהוא מערים על גופי השידור. בין הנושאים בהם מועצות הקלות ישנם הגדרת אורכה של סדרת דרמה, שינוי המגבלות על השידורים החוזרים, תיקונים בכללי הפרסומות, הוצאות ושידור תכניות סוגה עלית ועוד.

במכתבם לרשות טוענים היוצרים כי משמעות השינויים היא שינוי מוחלט של תנאי המכרז לערוץ 2 וכן הוסיפו כי ערוץ 10 נוסף להצעות ללא בסיס חוקי לכאורה. עוד נכתב, כי המשמעות היא אבדן של מאות מיליוני שקלים שהיו אמורים להיות מושקעים ביצירה הישראלית בתקופת המכרז. לטענתם, המהלך מתבצע בדרך של מחטף ללא התייחסות ראויה וכי כל השינויים הינם לטובת הזכיינים.

היוצרים תקפו את ההקלות הרטרואקטיביות ששוקלת הרשות לאפשר וטוענים כי מדובר "בפשיטת רגל מוסרית של ממש, שהרי מדוע שזכיין ימלא את מחויבויותיו אם הוא צפוי להקלות רטרואקטיביות... האחריות לכך אינה של 'המשבר הכלכלי', שלא היה בשנים 2006-2007 וגם לא עתיד להיות בשנים 2009 ואילך, שאר שנות המכרז, אלא שלכם". כמו כן, טוענים היוצרים כי דו"ח הרשות לשנת 2007, אשר טרם פורסם, רלוונטי לדיון ותוהים "האם אינכם סבורים שיש להמתין לאותם נתונים שאתם מעכבים את פרסומם? או שמא אתם מעדיפים כי קלונה של הרשות השנייה לא ייחשף בפומבי נוכח אותם נתונים קשים שמעידים על כישלון מוחלט של האכיפה... רק בחודש נובמבר 2008, פעלתם להטיל קנסות מצחיקים בגובהם, עשרות אלפי שקלים, על הזכיינים בגין הפרות חמורות כהגדרתכם שארעו בשנת 2006. כמובן לא פעלתם בנושא העיקרי שמשמעותו לא עשרות אלפי שקלים אלא עשרות מיליוני שקלים - אכיפת ההתחייבויות".

מהרשות השניה נמסר: "בהתייעצות שבין יו"ר ועדת טלוויזיה, דוד אלכסנדר, ומנכ"ל הרשות השנייה, מר מנשה סמירה, הוחלט להיענות לבקשת היוצרים ולבקשות גופים נוספים, ולדחות את מועד השימוע עד ליום ג', ה-23.12.08".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully