וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הידד

זיו יצחקי

5.12.2008 / 0:00

המיתוסים על קשת נכונים ביסודם. אלופה בשיווק, גאונה במיתוג ומחוננת בשיבוץ. תכונה אחת חסרה לה - נדיבות של מנצחים. זיו יצחקי מסך משולב

לפני קצת יותר משלוש שנים, בערב שישי בבית העם של ראש פינה, עלו מנהלי הזכייניות דאז להציג את מרכולתם בפני ערב רב של ברנז'איסטים, רואי חשבון ורגולטרים לקראת המכרז שהתרגש על התעשייה. דורית ענבר הוצגה כמי שהולכת לאיבוד במבוכי משרדי טלעד בירושלים, יוחנן צנגן הציג את וריאצית רשת לצו פיוס ואבי ניר, עשה את הבלתי צפוי כשללא עזרים טקטיים מסחררים פרש את המשנה של קשת לעשור הקרוב.

ניר הכריז בקול שקט ומדוד בפני אולם מתפקע על ה"אני מאמין" של קשת, תוצאה של סיעור מוחות אינטנסיבי באתר בלתי ידוע. ניר הכריז שמטרתה של קשת היא שכשכל ישראלי ייצא מהארץ יקח איתו, יחד עם תמונות של הילדים, קלטת שבה תכנית של קשת. הוא הכריז, על מטרתה של קשת לייצר נכסי צאן וברזל בני קיימא בתרבות הישראלית. התחושה באולם היתה של מעמד הר סיני, ירד אלינו הנביא הגדול של הטלוויזיה, בנם של אלי הרייטינג ואמנם לא הפך מים ליין, אבל מסר את הבשורה החדשה.

מאז זכתה קשת במכרז, כללי הרשות השנייה שעל פיהם התמודדה הפכו במקרה הטוב למסמך סאטירי נוקב וקשת שינתה אסטרטגיה. היא כבר לא רוצה שכל ישראלי יקח איתו קלטת לשום מקום. היא רוצה שהרינגטון של כל ישראלי יזמר את ישראל בראון, שעמוד הבית שלו יהיה Mako ואם אפשר שלעולם לא ינטוש את בית האח הגדול שכולנו שבויים בו פעמים בשבוע.

המיזוג כבר כאן?

כל המיתוסים על קשת נכונים ביסודם. אלופה בשיווק, גאונה במיתוג ומחוננת בשיבוץ. בתכונה אחת קשת לא התאפיינה. היא חסרה נדיבות של מנצחים. בקשת לא אוהבים שנכנסים להם לטריטוריה ומעזים לייצר תכניות מוצלחות גם בערוצים אחרים. נימה של קנאה טינאייג'רית צרה אפשר היה לשמוע בפרומו בן חצי השעה ל"אח הגדול" ששיווק להמונים פורמט בן יותר מעשור כשיא החדשנות הטלוויזיונית. פעמיים לפחות במהלך הפרומו, ציינו המכובדים כי כאן מדובר בדבר האמיתי, בשידור חי מסביב לשעון ולא במשהו שערכו אותו לעייפה תוך שהם רומזים ל"הישרדות" של ערוץ 10. אצלנו בעדה קוראים לזה מרירה.

מעבר לשאיפות הקונברג' הלגיטימיות של קשת, יש לה עוד אינטרס באג'נדה. המיזוג בין שתי זכייניות ערוץ 2 בוא יבוא, במוקדם או במאוחר. למשברים כלכליים מהסוג שאנחנו חווים יש נטייה לזרז מהלכים כאלה (התייעלות, קיצוצים, ביטול כפילויות וכו'). קשת עסוקה בלשפר עמדות לקראת אותו מיזוג או רכישה. לשם כך היא תחבוט בגופתה הדוויה של רשת המתחננת לקצת חמצן רייטינג ככל שרק תוכל.

המשבר הראשון התעורר כשהיא קידמה את כוכבי "הישרדות" במסגרת "ארץ נהדרת". רשת שנאנקה בשיבוץ של מחשופה של נעמה קסרי מול ימי השידור שלה, איימה להוריד את הפרומואים של קשת. הצדדים הגיעו לבסוף להבנה. באופן לא פרדוקסלי כמו שהוא נראה על פניו כרגע, האינטרס של קשת הוא להוריד את רשת על הברכיים, להחליש את ערך זמן השידור שלה מול המפרסמים ולרכוש את חצי שבוע השידור השני במחיר מציאה.

הבחירות כבר כאן?

"שבוע סוף" הצליחה ללחוץ לקשת על עצב שהוא לא רק עסקי, קר ומחושב. רשת הצליחה סוף סוף לפצח את נוסחת הרייטינג של יום שישי. נכון, מדובר בגם אני מובהק, "שבוע סוף" היא לא בדיוק העפרון המחודד ביותר בקלמר והמערכונים שלה נמשכים קצת יותר מדי, וקצת מתיילדים מדי. גם כדאי לעשות שם הגרלה אחת ולתמיד בין שכטר, גוטליב ואבוהב ולקבוע מי מנחה את התכנית. אבל משבוע לשבוע התכנית הולכת ומתהדקת בתהליך טלוויזיוני אבולוציוני טבעי. ה"בינתיים" של רדיו חמאס כבר מאיים להפוך לקאץ' פרייז. וזה לא מעט.

קשת חשבה שהיא תוכל להעביר את השנה הקרובה בלי "ארץ נהדרת". "האח הגדול" ו"כוכב נולד" יהיו מסחטות הרייטינג בעוד הצוות ישקוד על פיתוח סרט הקולנוע העלילתי. למני מזוז, היו תכניות אחרות, והבחירות הוקדמו ובשנה כזאת אתה לא יכול שלא לשבץ תכנית סאטירה. ערוץ 10 התארגן עם ליאור שליין, ו"שבוע סוף" התחזקה באמצעות אלי יצפאן.

"ארץ נהדרת" היא בבת עינה של קשת. היא מצוטטת ללא הרף, מתהפכת כחרב מעל ראשיהם של פוליטיקאים ומקבעת את קשת כטלוויזיה של ישראל. קשת יודעת גם ששלוש תכניות סאטירה פוליטיות שבועיות זה הרבה בשביל מדינה קטנה, אפילו בארצות הברית יש בסך הכל את "סאטרדיי נייט לייב", ג'ון סטיוארט וסטיבן קולברט וגם הם דורכים אחד לשלישי על האצבעות. גם השיבוץ של "שבוע סוף" בסוף השבוע, יותר מתאים לאווירת סיכום אירועי השבוע. מה תעשה קשת ביום ראשון או שלישי? מתי יהיה לה זמן תסריט ועריכה כדי לא לחזור על הבדיחות של שליין ושכטר?

הרגולטור כבר כאן?

העתיד, אם אתם מתעניינים, כבר כאן. מי שרוצה לדעת מה קשת מתכוונת לעשות עם ערוץ 24 לאחר שתשלים את רכישת חלקה, מוזמן לעשות העתק הדבק ליחסי ערוץ ביפ ו"האח הגדול" לממשק שבין ערוץ 24 ל"כוכב נולד" ואז להעלות בחזקת ארבע.

מי שרוצה לדעת מה מתכוון לעשות הרגולטור בסוגיה הסבוכה שבה נראה כי קשת עוקפת את כללי הבעלויות הצולבות באופן יצירתי, מוזמן לבדוק מתי התקיים לאחרונה הכינוס החצי שנתי של האחראים על הגיוון החברתי בזכייניות ולעלעל בדוח שהם מחויבים להגיש, או לחילופין לצפות בדרמה ההיסטורית קורעת הרייטינג שמשודרת בערוץ 2.

קשת דוהרת קדימה לעבר שליטה מלאה בערוץ 2, משפרת עמדות על ידי השתלטות דה פקטו על שלושה ערוצי כבלים, דוחפת ללא לאות את אתר האינטרנט שלה וצוחקת עם חברות הסלולר כל הדרך לבנק. הרי לכם קונברג' בהתגלמותו. כל שנותר הוא לעקוב בהשתאות, ואולי גם לקרוא את הביוגרפיה החדשה על רופרט מרדוק שמתארת כיצד משתלטים על שוק תקשורת בשלושה שלבים ושלוש יבשות. העתיד, אמרנו, כבר כאן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully