וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית חיסכון

ענת קם

8.12.2008 / 20:10

קיצוץ בכח האדם, קיצוץ בהוצאות שכר, השתתפות עובדים בהוצאות ועוד. כך מתכננים במעריב לחסוך 24 מיליון שקל ב-2009. המשבר הכלכלי? הוא, על פי מעריב, דווקא חדשות טובות

דירקטוריון מעריב דיווח היום לבורסה על תכניות התייעלות ל-2009, יישום של חלק מהן כבר החלו. על פי הדיווח, העיתון גיבש תכנית התייעלות שתביא בסיכום כללי לחיסכון של קרוב ל-50 מיליון שקלים במהלך 2009. הנהלת החברה החליטה בספטמבר האחרון על תכנית התייעלות הכוללת קיצוץ בכח האדם, קיצוץ בהוצאות שכר, השתתפות עובדים בהוצאות ושינוי התקשרויות תפעוליות. בסך הכל אמורה תכנית זו לחסוך כ-2.1 מיליון שקלים בחודש ובסך הכל 25.2 מיליון שקלים ב-2009. ב-24 בנובמבר החליט דירקטוריון מעריב על קיצוצים נוספים בהוצאות שיעמדו על שני מיליון שקלים בחודש ובסך הכל 24 מיליון שקלים בכל 2009. דירקטוריון החברה מינה ועדה לפיקוח אחר יישום ההחלטות. הועדה תתכנס מדי חודש, תקבל דיווחים מהנהלת העיתון ותלווה אותה בביצוע הפעולות.

לצד צמצום ההוצאות, מפרט דירקטוריון מעריב את תכניותיו להגדלת הרווחים, ובהן תגבור חלקים מצליחים ורווחיים בעיתון וביטול או צמצום החלקים שאינם רווחיים. בנוסף, מעריכים בעיתון כי למשבר הכלכלי הגלובלי תהיינה השפעות חיוביות על העיתון ומציג כדוגמה את עליית מספר המודעות על מכירות חיסול שיתקיימו לעתים קרובות בשל המיתון המתקרב. בנוסף, מתכננים בעיתון העסקת מנהל מסחרי חדש שיבנה מחדש את מערך גיוס המודעות. בסך הכל צופה דירקטוריון החברה עלייה של 20 מיליון שקלים בהכנסות כתוצאה מפעולות אלה, ואף מעריך כי ב-2010 ניתן יהיה להגדיל את ההכנסות ממודעות ב-12 מיליון שקלים נוספים.

בדיווח נמסר כי לאחרונה ירד מחיר הנייר ב-10%, דבר אשר ישפיע בשלב הזה רק על הרבעון הראשון של 2009 בשל חוסר היציבות של מחירי הנייר. בנוסף, הדירקטוריון מציין את ההחלטה על מכירת בית מעריב כמהלך שצפוי לצמצם את הוצאות העיתון כחצי מיליון שקלים בשנה. כמו כן, מוזכרת בדיווח ההלוואה שניתנה לעיתון לפני מספר שבועות מהחברה-האם במחזיקה בו, "הכשרת היישוב", על סך 25 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully