וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו ג'מיל, האדא טילפיזיון

ענת קם

9.12.2008 / 16:42

תשכחו מכל מה שאתם יודעים על המכרז לערוץ היעודי בערבית. מועצת הכבלים והלווין מתכננת הקלות מכאן ועד האולפנים של אל ג'זירה

המועצה לשידורי כבלים ולווין שוקלת לבצע הקלות בתנאי הסף למכרז הקמת הערוץ הייעודי בשפה הערבית ומבקשת את עמדת הציבור לגביהן. בפברואר השנה הודיעה המועצה על מכרז חדש להפעלת הערוץ.

בעבר התקיימו כמה מכרזים לערוץ ובאחד מהם זכתה קבוצת ענני תקשורת, אולם מאחר שלא הצליחה להכניס שותף אסטרטגי מהמגזר הערבי החליטה לוותר על הרישיון ולא הפעילה את הערוץ. במכרז הקרוב, לכשיתפרסם, עשויה ענני תקשורת לגשת שוב. לאחר הפקת לקחים מתוצאות המכרז הקודם לערוץ בערבית שפרסמה המועצה לפני מספר שנים, שוקלת המועצה כמה הקלות ומבקשת את התייחסות הציבור להן. את העמדות ניתן להגיש עד ה-25 בדצמבר למשרדי המועצה בתל אביב.

בין ההקלות המוצעות ישנה אזרחות בעלי השליטה בערוץ. במכרז הקודם נקבע כי השליטה בחברה וכן האחזקה ב-75% לפחות מכל סוג של אמצעי שליטה בחברה יהיו בידי אזרחי ישראל החיים בה וכן כי 75% מהדירקטורים של בעל הרישיון וכן מנכ"ל הערוץ יהיו אזרחי ישראל החיים בה. המועצה שוקלת את האפשרות להפחית את המגבלה. בנוסף, שוקלת המועצה לאפשר לאזרחי מדינה שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל להיות שותפים בקבוצות אשר ייגשו למכרז, בשונה מהמכרז הקודם שלא אפשר זאת.

לצד סוגיית הבעלות, בוחנת המועצה הקלות אפשריות בהוצאות מהנדרשות להפקות מקומיות. סוגיה נוספת היא מתכונת התכניות המשודרות בערוץ. המועצה מבקשת לבחון אילו סוגי תוכניות יש לחייב את הערוץ לשדר, וכן החל מאיזה שלב. עוד היא מבקשת לבחון האם יש לחייב את בעל הרישיון לשדר חדשות בערוץ, מהו המועד בו נכון יהיה לשדר חדשות בערוץ זה, מהם התנאים הנדרשים לשם כך ומה יהיה היקפם של השידורים. כמו כן תבדק אפשרות גם להקלות כספיות על המתמודדים. המועצה שוקלת להקטין את ההון העצמי הנדרש לחמישה מיליון שקלים לפחות, וכן להקטין את סכום הערבות הנדרשת לקיום תנאי הרישיון מחמישה מיליון שקלים לשלושה מיליון שקלים.

ניצן חן, יושב ראש המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מסר: "מדובר במשימה חשובה ביותר, הן לציבור הערבי ישראלי והן לכלל החברה בישראל, שהמועצה מחויבת להשלמתה. על הממשלה, שהחליטה על נחיצות הקמת הערוץ, לפעול להכללתו בחבילת הערוצים שתופץ בשיטת ההפצה הקרקעית דיגיטאלית (DTT), כך שיהיה נגיש לכלל הציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully