וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול הפקות - היוצרים יוצאים למלחמה

ענת קם

10.12.2008 / 15:59

טוענים כי ביטול הפקות המקור הינו ניצול ציני ומרושע של המשבר הכלכלי ומעמידים אולטימטום לבעלי המניות של הזכייניות: "החזירו אותנו לעבודה, או שנפתח במאבק"

איגודי היוצרים פנו היום באולטימטום לבעלי המניות ברשת, בקשת ובערוץ 10 וכן ליושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש כי במידה ועד ליום א' ה-14.12.08, בשעה 20:00, לא יודיעו הזכייניות על השבתם לעבודה של ההפקות שבוטלו בעקבות המשבר הכלכלי, יראו בכך האיגודים "הכרזת מלחמה על היוצר, היצירה והציבור שוחר התרבות בישראל".

במכתב שממוען אישית למוזי ורטהיים, סמי עופר, אודי אנג'ל יוסי מימן ונורית דאבוש קובלים היוצרים על ביטול הפקות המקור על ידי הזכייניות, דבר שיביא לטענתם ליציאה לאבטלה של כ-3000 עובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה.

היוצרים כותבים: "התנהגותכם הנה בריונות חסרת רסן תוך נקיטת פעולה כוחנית, מונופוליסטית ובלתי חוקית בעליל, הבאה לנצל באופן ציני ומרושע את המשבר הכלכלי, תוך ניסיון להתחמק מכל מחויבויותיכם כלפי המכרז שבגינו קיבלתם את האוויר לשדר בו"

עוד טוענים היוצרים כי עוד הרבה לפני המשבר הפרו שלוש הזכייניות את חובותיהן במכרז באופן בוטה וכי חובותיהן המצטברים כלפי היצירה המקורית עומדים על כ-200 מיליון שקל. ההפקות שבוטלו, לטענת היוצרים, הינן חלק מחובות העבר ואינן קשורות למשבר הנוכחי.

הזכייניות: הימים ימים קשים

מערוץ 10 נמסר: "לצערנו המצב מחייב קיצוצים בכל הרמות ובכל התחומים. נכון לרגע זה אנו בוחנים מחדש כל הפקה לפני צאתה לדרך. אנו משתדלים להתנהל תוך מינימום פגיעה ביוצרים ובמפיקים.

מקשת נמסר: "חששם של היוצרים מובן ומוכר לנו. קשת עושה ככל יכולתה לצמצם ולמזער את הפגיעה ביוצרים, במפיקים ובאיכות היצירה. המשבר הכלכלי משותף לכולם. לאחרונה הוחלט גם בקשת על צמצום של 15% מהתקציב השוטף של כלל אגפי החברה לרבות חוזי העסקה של טאלנטים, הקפאת פיתוח של מספר תכניות בז'אנר הבידור והראלטי , הקפאה של שלושה סרטים דוקומנטריים (אשר יקבלו החזר מלא על כל ההוצאות עד לשלב זה ) ועצירת השקעה בסרט קולנוע"

מרשת נמסר: "אנו מבינים את עמדתם של היוצרים, ועושים ככל יכולתנו לפגיעה מינימלית בתעשיה. עם זאת, הימים הם ימי משבר כלכלי קשה ואנחנו נדרשים לצמצומים בכל תחומי הפעילות והתוכן. נמשיך בדיאלוג בינינו, לא באיומים, לא בתקשורת".
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully