וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרכים עם שלח ודרוקר

הדס ריבק

11.12.2008 / 0:01

הקיצוץ בהפקות בערוץ 10, מותן של מהדורות שישי כמדורות שבט ושינוי הז'אנר. סיבות אפשריות למעבר של הצמד לאמצע השבוע

במבט ראשון, ההחלטה של ערוץ 10 להעביר את מגזין יום שישי המצליח שלהם לאמצע השבוע מעוררת תמיהה. זה נשמע מוזר, אבל ממוצע צפיה של 7.5% בקרב משקי בית יהודים בשישי בערב בערוץ 10 נחשב במונחי בית הורד להצלחה. מסחררת אפילו. נתוני הצפייה של מהדורות שישי לפני כן נעו בין עלוב (גלעד עדין והאולפן המרכזי) למביך (האפיזודה הראשונה של לונדון וקירשנבאום בשישי בתחילת ימי הערוץ וגם האפיזודה הקצרה שלהם לפני שנתיים). די להסתכל על הפיאסקו של שידורי הערוץ האחרים בשישי בערב (2.5% בפריים) כדי להרים גבה נוכח הוויתור של ערוץ 10 דווקא על שני אלה שהצליחו לא רק לייצב את הספינה, אלא גם לייצר עבור הערוץ את הבאזז הנחוץ ולתת אלטרנטיבה לא רעה בכלל לערוץ 2.

במבט שני, ייתכן שלראשונה זה זמן רב מישהו בערוץ 10, שידוע בהחלטות פרוגרמינג תמוהות, פשוט הבריק. יש להניח שדווקא אילוץ רגולטורי הוא שהוביל למהלך. כתוצאה מהמשבר הכלכלי ביטל לאחרונה הערוץ לא מעט הפקות, מהלך שהתוצאות שלו יבואו לידי ביטוי על המסך רק בעוד מספר חודשים. אז עלול הערוץ למצוא את עצמו עם רצועת פריים טיים שיש בה לא מעט "הישרדות" והרבה יותר מדי שידורים חוזרים. המעבר של דרוקר ושלח לאמצע השבוע ישנה גם את הגדרת התוכנית על פי כללי הרשות השניה: לא עוד מהדורת חדשות של שישי בערב, אלא הפקה חיצונית (של חברת החדשות של הערוץ) שתוכל להיות מסווגת על פי כללי הרשות תחת הז'אנר "שיח ציבורי" או "תחקיר". ערוץ 10 מרוויח שלוש פעמים: הוא משמח את הרגולטור, חוסך מעצמו התבזות בדמות שידור חוזר של סדרת הדוקו-סלולר של מיקי חיימוביץ' ואולי אפילו מרוויח איזה צופה או שניים.

כשהצופים מתפרפרים

יש להניח שערוץ 10 על משאביו המדולדלים לא ינסה אפילו להרים מחליפה לדרוקר ושלח בשישי ויסתפק במהדורת חדשות רגילה בסגנון עדות נסלי ברדה, ובצדק. מהדורות שישי, על כתבות המגזין המושקעות שלהן, הן כבר מזמן לא מדורות שבט. לא בערוץ 2, בטח ובטח לא בערוץ 1. שלוש המהדורות משקיעות תקציבים גדולים וזמן רב בהפקת כתבות מגזיניות מפוארות, אבל הצופים של ערב שישי מעדיפים להתפרפר ולא להתחייב. הם יתחילו בביקור עם פקידי האוצר אצל דרוקר ושלח, יעברו לעיקרית עם אילה חסון ואהוד אולמרט בערוץ 1 ויקנחו בכתבה של עמנואל רוזן בבית האח הגדול. בעידן המקס, המג'יק, ה-VOD והווידאו באינטרנט, אין פשוט מזה. ולכל שבת יש את המוצאי שבת שלה. דווקא מהדורות מוצ"ש של דני קושמרו ואושרת קוטלר בשבת, על שלל כתבותיהן היחצניות, דוהרות אל קדמת טבלאות הצפייה ומשאירות את מהדורות שישי לאכול אבק בתחתית (ועוד לחטוף טוקבקים ארסיים במדורי הברנז'ה).

באופן מפתיע, ייתכן שדווקא תוכניתו של אמנון לוי עזרה לאנשי ערוץ 10 לחשוב בפעם הראשונה מחוץ לקופסה. "שומר מסך", על תחקיריה המשמימים ומגישה הלא כריזמטי בעליל, מצליחה לייצר סוג של אלטרנטיבה מול מפלצת הרייטינג של "האח הגדול" בראשון. בתקופה האחרונה היא אחת התוכניות הנצפות ביותר בערוץ, פרט למשדרי הספורט, והצליחה לגרום אפילו למשבצי הפרסומות של קשת להזיע. ועדיין, מתוחכם ככל שיהיה, המעבר של דרוקר ושלח לשישי מצריך עוד מחשבה ואסטרטגיה. "ארץ נהדרת" אמנם עתידה לרדת אחרי הבחירות, אבל לקשת יש הרי בקנה את העונה הבאה של "כוכב נולד" ועוד עונה של "האח הגדול" על האש, בעוד רשת מחכה בפינה עם "המרוץ למיליון" הלוהטת. עוד לפני זה, יצטרכו בערוץ 10 לחשוב איך לעזאזל יצליח שלח להתפנות לשידור, בין משחק הליגה ביום ראשון, "חמישיות" בשלישי ומשחק היורוליג בחמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully