וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח הרשות השניה ל-2007: הזכייניות חייבות 70 מליון שקל

ענת קם

12.12.2008 / 21:55

רשת היא שיאנית החוסרים עם 28.1 מיליון שקל. קשת עמדה במחוייבויותיה בכל הנוגע להשקעה בקולנוע

דו"ח הרשות השנייה לשנת 2007 מציג עמידה חלקית של הזכיינים במחויבויותיהם להפקות סוגה עלית. רשת צועדת בראש עם 28.6 מיליוני שקלים חסרים. לקשת חסרים 19.6 מיליוני שקלים ולערוץ 10 21.8 מיליוני שקלים. כל הזכיינים דווחו על הוצאות גבוהות יותר ממה שהוכר לבסוף על ידי הרשות השניה. הדו"ח מתייחס לשנת 2007, במהלכה שידרה רשת בימים ראשון עד שלישי וקשת בימים רביעי עד שבת.

רשת

רשת הייתה מחויבת להוצאה של 77 מיליוני שקלים על תכניות סוגה עלית. רשת דיווחה על הוצאה של 53.4 מיליוני שקלים, מתוכם הוכרו 48.4 מיליון. חמישה מיליון לא הוכרו מאחר שהיו חריגה מהמכסה המקסימלית המוכרת להשקעה בתכניות מז'אנר מיוחד.

הסכום החסר מתחלק ל-14.8 מיליון להפקת דרמה, 1.4 מיליון להפקת סרטי תעודה ו-12.4 מיליון להפקת דרמה או תעודה. למחויבות להוצאה על דרמה נוספו 4.5 מיליון שקלים בגין מחויבות מ-2006 שלא בוצעה עקב שידורי המונדיאל ולמחויבות לשידורי תכניות וסרטי תעודה נוספו 2.4 מיליון מאותה הסיבה. רשת לא עמדה במחויבות נוספת זו. בנוסף, תידרש רשת להשלים ב-2009 5.4 מיליון שקלים נוספים בסוגה העלית, מאחר שרווחיה ב-2007 היו גבוהים מהתחזיות שעל פיהן נקבעו המחויבויות.

בין ההפרות של רשת אותן מציינת הרשות:

* ב-13 בפברואר שודר פרומו לתכנית לתכנית "כלבוטק" שכלל תיאורים וביטויים מיניים ושודר בשעה 20:48, לפני השעה 22:00, למרות שסווג לגילאי 14+, בניגוד לכללי התכניות של הרשות. בנוסף, התכנית עצמה כללה תיאורים וביטויים מיניים. רשת נקנסה בשלוש דקות פרסומות וקיבלה התראה. יצוין כי מעמדה הסופי של הפרה זו טרם נקבע.

* על פי כללי הרשות, מחצית מהתכניות דוברות הערבית צריכות להיות מלוות בכתוביות בערבית. על רקע אי מילוי דרישה זו בחודשים מרץ, אפריל ויוני נקנסה רשת בחצי דקת פרסומות.

קשת

קשת הייתה מחויבת להוצאה של 96.6 מיליוני שקלים על תכניות סוגה עלית. קשת דיווחה על הוצאה של 98.9 מיליוני שקלים, מתוכם הוכרו 77 מיליון. 21.9 מיליון לא הוכרו מאחר שהיו חריגה מהמכסה המקסימלית המוכרת להשקעה בתכניות מז'אנר מיוחד.

הסכום החסר מתחלק ל-10.8 מיליון להפקת דרמה, 0.7 מיליון להפקת סרטי תעודה ו-8.1 מיליון להפקת דרמה או תעודה. למחויבות להוצאה על דרמה נוספו 4.3 מיליון שקלים בגין מחויבות מ-2006 שלא בוצעה עקב שידורי המונדיאל ולמחויבות לשידורי תכניות וסרטי תעודה נוספו 2.4 מיליון מאותה הסיבה. קשת לא עמדה במחויבות נוספת זו. בנוסף, תידרש קשת להשלים ב-2009 18.5 מיליון שקלים נוספים בעקבות רווחים גבוהים מהתחזיות.

בין ההפרות של קשת אותן מציינת הרשות:

* במהלך המופע "ערביזיון" ששודר בחודש מאי ניתנה חשיפה פרסומית חורגת וממושכת לחברת סלקום, המעניקה חסות לתכנית, בניגוד לכלל 9 לכללי האתיקה בפרסומת. על חשיפה זו נקנסה קשת בשתי דקות פרסומות.

* בחודש דצמבר שודר מספר פעמים האייטם הכלכלי "כלל פיננסים בטוחה" שלא בתוך מקבץ פרסומות, הכולל מעברון וסימול "פ", בניגוד לקבוע בכללי האתיקה בפרסומות. על שידור אייטמים אלה נקנסה קשת בארבע דקות פרסומות. מעמדה הסופי של הפרה זו טרם נקבע.

ערוץ 10

ערוץ 10 היה מחויב להוצאה של 51.2 מיליוני שקלים על תכניות סוגה עלית. הערוץ דיווח על הוצאה של 41.7 מיליוני שקלים, מתוכם הוכרו 29.4 מיליון. הסכום החסר מתחלק ל-15.4 מיליון להפקת דרמה, 5.4 מיליון להפקת תכניות מיוחדות ומיליון שקלים להפקת סרטי תעודה. הערוץ דיווח על הוצאה של 20 מיליון שקלים על תכניות תעודה, מתוכם הוכרו 7.7 מיליון.

בין ההפרות של ערוץ 10 המוזכרות בדו"ח הרשות:

* ב-22 בינואר בתכנית "בלתי נתפס" הוצג אמן הפעלולים אמיר לוסטיג כשהוא תוםס בשיניו קליע במעופו. הרשות הנחתה את הערוץ לא לשדר את התכנית, אך הוא שידר אותה בכל זאת ונקנס בעשר דקות פרסום. העונש יושם בינואר 2008.

* בחודש נובמבר התארח בתכנית "הלילה עם ליאור שליין" שחקן בדמות אוהד כדורגל, אשר התבטא בגסות רוח תוך אמירת קללות קשות במשך זמן ממושך. בקטע יש, על פי הרשות, פגיעה בלתי מידתית בכבודם של מיעוטים ושל מגזרים מוחלשים בחברה הישראלית וביזוים, בכסות של "סאטירה". הערוץ נקנס בשלוש דקות של פרסומות. מעמדה הסופי של הפרה זו טרם נקבע.

* במהלך כל שנת 2007 לא שידרה חדשות 10 מהדורת חדשות בערבית, בניגוד לנדרש בכתב הזיכיון. החברה קיבלה התראה בנושא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

השקעה בקולנוע - קשת מצטיינת

על פי כללי הרשות השנייה, רשת וקשת היו מחויבות בהשקעה של 4.3 מיליון שקלים כל אחת בהפקת סרטי קולנוע. מאחר שהפקת סרט נמשכת זמן רב, הרשות מאפשרת להשלים את ההשקעה עד סוף 2009. רשת התחייבה במסגרת המכרז להשקעה גבוהה יותר מהנדרש. בדו"ח נכתב כי רשת לא העבירה נתונים לרשות השנייה ולפיכך לא עמדה במחויבויותיה.

קשת דיווחה על השקעה של 4.5 מיליון שקלים, אשר חלקם יושלמו בשנת 2009. במכרז התחייבה קשת להשקיע בכל שנת זיכיון בסרט רב תרבותי אחד לפחות ועל פי בדיקת
הרשות עמדה בדרישה זו מעבר לנדרש. בין הסרטים בהם התחייבה קשת להשקיע ישנם הסרטים עטורי השבחים "שבעה" ו-”עץ הלימון".

ערוץ 10 לא הוציא סכום כלשהו להפקת סרטים ישראליים בשנת 2007 ולפיכך לא עמד במחויבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully