וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת: דו"ח הרשות השניה אנכרוניסטי

ענת קם

14.12.2008 / 13:35

היוצרים כועסים על שלא ראו את טיוטת הדו"ח, בקשת אומרים שמדובר בחילוקי דעות על הגדרת הז'אנרים ובערוץ 10 שותקים

איגודי היוצרים פנו אמש במכתב דחוף לחברי מועצת הרשות השנייה בעקבות פרסום טיוטת דו"ח הרשות לשנת 2007. היוצרים ציינו במכתבם כי בניגוד לשנים קודמות הטיוטה לא הועברה אליהם בטרם הועברה לחברי המועצה ולתקשורת ומוחים על כך שבמהלך שנת 2007 לא בוצעו צעדי אכיפה להשלמת מחויבויות העבר של הזכייניות וכן איכפת העמידה במחויבות שנת 2007 עצמה: "על פי החוק הנהלת הרשות ומועצת הרשות חייבות לפקח על גופי השידור תוך כדי עונת השידורים ולא ללמוד בדיעבד מהדו"ח השנתי על ההפרות שבוצעו שנתון קודם".

בסיכום מכתבם כותבים היוצרים כי בכוונתם לפנות למבקר המדינה כדי שיקיים פעולת בדיקה מקיפה על תפקוד יושבת ראש הרשות השניה, חברי המועצה ומנכ"ל הרשות.

גם זכייניות ערוץ 2 תוקפות היום את הדו"ח. מרשת נמסר: "דו"ח הרשות השנייה לשנת 2007 הוא אנכרוניסטי, שייך לזמנים אחרים ומוכיח שוב כי ההגדרות ודרך חישוב הז'אנרים אינם רלוונטיים יותר לעשייה של טלוויזיה בת זמננו. הנקודה הזאת מובנת לשמחתנו גם ברשות השנייה שבימים אלו עורכת שימוע על רפורמה אפשרית בכללים. לאור המשבר הכלכלי הפוקד את התעשייה, רצוי וראוי כי הגורמים המעורבים בשוק יאמצו במהרה דרכים חדשות הנשענות על מתווה ההבנות שגובשו בין רשת והיוצרים לפני חודשים מעטים. מתווה היוצרים התייחס גם לשנת הדו"ח המדובר ואם היה מאושר ומיושם כל הדו"ח היה מתייתר".

מקשת נמסר: "קשת השקיעה 98.9 מיליון שקלים בסוגה עלית ב-2007, כשני מיליון שקלים יותר מכפי שהתחייבה במכרז. גם ב-2007 היו לקשת חילוקי דעות מול הרשות בנוגע לפרשנויות של תתי הגדרות בתוך הסוגה, אך אין מחלוקת לגבי ההוצאה האבסולוטית של קשת בז'אנר העליון והשקעתה ביצירה ובתעשיית הטלוויזיה".

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully