וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים הפגינו מול בתיהם של ורטהיים ואנג'ל

ענת קם

14.12.2008 / 23:01

עם פקיעת האולטימטום שהעמידו היוצרים לזכייניות, במטרה להחזיר את ההפקות שבוטלו לעבודה, התקיימו הפגנות מול בתיהם של בעלי המניות. מנכ”ל רשת נועד עם המפגינים

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכה: יאיר דניאל)

כעשרים נציגים של איגודי היוצרים הפגינו הערב ליד ביתו של יושב ראש דירקטוריון קשת מוזי ורטהיים בתל אביב. ורטהיים, אשר שהה בביתו, סירב לרדת לשוחח עם הנוכחים ולדברי רעייתו ישן באותה עת. המפגינים הבעירו לפידים וקראו קריאות בגנות הקיצוץ החד שביצעו לאחרונה זכייני הערוצים המסחריים וקשת ביניהן בהפקות המקור. במהלך האירוע הגיעו ניידות משטרה למקום וביקשו להימנע משימוש במגאפון.

בין הנוכחים מול ביתו של ורטהים היו התסריטאי ויושב ראש איגוד התסריטאים לשעבר עמית ליאור, יושבת ראש איגוד התסריטאים הנוכחית ליאורה קמינצקי, הבמאי והתסריטאי רני בלייר, יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים לשעבר נפתלי גליקסברג ועוד.

הפגנה נוספת התקיימה בשכונת צהלה מול ביתו של אודי אנג'ל, מבעלי רשת. להפגנה זו הגיע מנכ"ל רשת יוחנן צנגן שנועד למעלה משעה עם המפגינים במקום. בתום השיחה אמר צנגן כי יעלה את טיעוני היוצרים בהערכת מצב שיקיים מחר ברשת.

אבירם לוי, חבר איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "אמרנו לצנגן שאם שום דבר לא ישתנה גם אצלנו כלום לא ישתנה. הם צריכים להבין שאנחנו לא יכולים לחזור אחורה עכשיו. גם הרגולציה על הכוונת שלו , כל גוף אומר שהשני לא בסדר ואנחנו אחרונים ברשימה. עובדים עלינו בעיניים, צוחקים עליי וכאזרח במדינת ישראל אני לא יכול לתת לבן שלי לראות טלוויזיה". לדברי לוי, צנגן אמר לנוכחים כי רשת השקיעה מעל ומעבר והבעיה כרגע היא בשיטה וברשות השנייה. עוד הוסיף צנגן, כי לא ידוע לו על ביטולי כל ההפקות אלא על ביטול הפקה אחת וכמה הפקות אחרות שהופסקו מסיבות שגרתיות.

הפגנות אלה הן המשך פעילות המחאה של ארגוני היוצרים נגד ביטולי ההפקות של השבועות האחרונים, אשר מוגדרים על ידם כניצול ציני של המשבר הכלכלי. ביום חמישי האחרון פרצו כשלושים נציגים מארגוני היוצרים לישיבת ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה ושטחו בפני חבריה את טענותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully