וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השניה מבקשת ערבויות מרשת וקשת

ענת קם

14.12.2008 / 23:25

הזכייניות יאלצו להפקיד כ-15 מליון שקל בחשבון הרשות כערבות להבטחת מילוי חובותיהן. רשת: החלטה אבסורדית

הרשות השנייה החליטה לגבות מרשת וקשת מיליוני שקלים כערבות להפקות מקור בשנת 2009. בישיבת מועצת הרשות שהתקיימה היום, בה נידון הדו"ח השנתי לשנת 2007, החליטה הרשות כי על קשת להפקיד 7.5 מיליון שקלים בחשבון נפרד של הרשות, סכום אשר ישמש כערבות להבטחת השלמת החוסרים ב-2009. רשת נדרשה להפקיד למטרה זו 8.1 מיליון שקלים.

עוד קבעה המועצה, כי נדרשת השלמה של חוסרים מ-2006 על ידי רשת וקשת של השקעה בתכניות מסוגה עילית, בסך של 2.3 מיליון שקלים בקשת ו-1.2 מיליון שקלים ברשת. בסך הכל, קבעה המועצה כי ישנם חוסרים בהיקף 94.1 מיליון שקלים בתכניות סוגה עלית. עוד נקבע, כי סכום זה יוחזר על ידי רשת וקשת בפריסה על פני שש שנים, עד סוף שנת 2014, במהלכן תחזיר קשת כל שנה 7.5 מיליון שקלים ורשת 8.1 מיליון שקלים. לקראת השנה הקרובה כאמור תגבה הרשות מראש את הסכומים על מנת להבטיח את ההשקעה. בנוסף, יקיים מנכ"ל הרשות מנשה סמירה הליך של הטלת עיצומים כספיים בעקבות ההפרות בדו"ח 2007.

מרשת נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה אבסורדית, שתיאלץ אותנו לשקול להקפיא הפקות על מנת לממן את הערבויות המדוברות". טרם התקבלה תגובת קשת.

ממטה מאבק היוצרים נמסר: "מדהים לגלות כי עוד בטרם הסתיימה ישיבת המועצה טרחה יושבת הראש לשלוח הודעה לעיתונות. עושה הרושם כי הגב' דאבוש עדיין לא הפנימה את המעבר מספינולוגית לרגולטורית. העובדה כי ההחלטה נמסרה לעיתונות עוד בטרם נמסרה לזכיינים ומבלי שהרשות מסמרה את החלטתה בלוחות זמנים לביצוע הכוללים קנסות, עושה את הרושם ששוב הרשות השנייה מפזרת הודעה בלי כיסוי. לאור החרפה המתמשכת של התנהלות הרגולציה על הערוצים המסחריים במדינת ישראל חובת ההוכחה מוטלת על יושבת ראש הרשות השנייה הגב' נורית דאבוש, חברי מועצת הרשות, ועל מנכ"ל הרשות מר מנשה סמירה. מבחנו של רגולטור איננו בפיזור הצהרות אלא בנקיטת צעדים. הניסיון לדחות את גביית החובות למועד בלתי ידוע מטיל צל כבד על החלטת המועצה מהערב, מה עוד שכבר עכשיו ברור שחובות 2008 יהיו גדולים מאי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully