וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס סוקולוב לעיתונות כתובה לא ינתן השנה

ענת קם

16.12.2008 / 12:27

הועדה שקלה מספר מועמדים, אולם לא הצליחה למצוא ביניהם מועמד ראוי לקבלתו. אורי אליצור, סגן עורך מקור ראשון, זכה בפרס למפעל חיים

עיריית תל אביב לא תעניק השנה את פרס סוקולוב לעיתונות כתובה בתחום התחקיר. למרות ששקלה כמה מועמדים, לא מצאה הועדה עיתונאי ראוי לזכות בפרס היוקרתי. מקורבים לועדה סיפרו כי כל המועמדים שניגשו היו כתבי שטח ועל כן בשנה הבאה תורחב הקטגוריה ופרסים ינתנו גם לעיתונאי שטח. עם זאת, תעניק הועדה פרס על מפעל חיים בתחום העיתונות הכתובה לעיתונאי אורי אליצור, סגן עורך מקור ראשון.

אורי אליצור, 62, עובד במקור ראשון מספר שנים ולצד תפקידו כעורך המשנה עורך גם את המוסף הפוליטי, “יומן”. בעבר כיהן כראש לשכתו של בנימין נתניהו כשהיה ראש ממשלה ומ-1999 עד 2006 ערך את העיתון "נקודה". לפני כחודש פוטר אליצור ממקור ראשון כשהיה חלק מהתארגנות העובדים למאבק על זכויותיהם ומשכורותיהם בעקבות עיכוב תשלום המשכורות, אולם לאחר מספר ימים הוחזר לעבודתו.

בנימוקי הועדה נכתב: “פרס מפעל חיים ניתן לאורי אליצור על כתיבתו העיתונאית הבהירה, הרהוטה והמנומקת ועל תרומתו הייחודית לשיח הרב-קולי בספירה הציבורית בישראל בתפקידיו כעורך. הוועדה הכירה גם בתרומתו החשובה לחינוך העיתונאי המקצועי של צעירים רבים במגזר הציוני-דתי”. חבר השופטים בראשותו של פרופ' מנחם בלונדהיים, כלל את יעקב אחימאיר, עמוס גורן, ד"ר אמיר גילת ופרופ' יפה זילברשץ. הועדה הוסיפה כי למרות שאין השנה עיתונאי הראוי לפרס בתחום התחקיר, "חוסר מורא, נחרצות, אחריות, ומצוינות בתחום עיתונאי זה חשובים היום יותר מאי-פעם”.

עיריית תל אביב-יפו מעניקה את הפרס לעיתונות הכתובה על שם נחום סוקולוב, חלוץ העיתונות העברית, משנת 1954. הפרסים יוענקו לזוכים בטקס חגיגי בראשית חודש ינואר 2009, במעמד ראש העירייה רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, חתני הפרס וזוכי הפרס משנים קודמות. גובה הפרס עומד על 18,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully