וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמרודי: "אנחנו עומדים על עברי פי פחת'"

אופיר בר-זהר

16.12.2008 / 17:10

מו"ל מעריב אמר את הדברים בדיון בבית המשפט לאחר ש-15 עובדים הגישו בקשה למתן צו לתשלום משכורת נובמבר

"אנחנו נמצאים במצב מאוד לא טוב. יש 1,500 עובדים בחברה. מנכ"ל מעריב יושב פה לידי והוא יום יום עוסק בפיטורים והפחתות שכר. יש לנו מתחרים קשים כמו 'ישראל היום', האינטרנט נוגס בנו, יש מיתון עולמי קטסטרופלי. זה קשה לנו ואנחנו מבקשים שיתוף פעולה" - כך אמר היום מנכ"ל מעריב אחזקות עופר נמרודי.

נמרודי אמר את הדברים בדיון שהתנהל בבית המשפט לעבודה בתל אביב אצל השופטת ורדה סאמט, לאחר שקבוצה של 15 עובדים הגישה בקשה למתן צו לתשלום משכורת נובמבר שלא שולמה במלואה. העובדים, רובם עובדי דפוס, עזבו את מעריב בהסכם של פרישה מוקדמת במהלך העשור האחרון. משכורת אוקטובר שולמה להם באיחור של 17 יום, והם קיבלו רק 60% מהנטו של משכורת נובמבר.

עורך הדין של מעריב, נחום פינברג, הציג בפני בית המשפט את ההודעה מהיום על הורדת דירוג האג"ח של העיתון, ואמר כי "אנחנו מבינים את העמדה של המבקשים. הדיון מאוד חשוב לנו ובגלל זה נציג הבעלים נמרודי נמצא כאן. אנחנו מאמינים שנצליח להעביר את העיתון לדרך המלך והבעלים משקיעים הרבה כסף, אבל צריך שיתוף פעולה". 15 העובדים שנכחו בדיון הגיבו בקריאות לחלק גדול מדבריו של נמרודי.

עורך הדין של העובדים, עודד קלמרו, אמר כי "מדובר בפנסיונרים שחיים מהכסף הזה. 60% מהשכר שהם קיבלו זה בממוצע 3,000 שקל ואני מבקש לשלם בשלב זה את מה שמגיע להם על חודש נובמבר". בשלב זה אמר נמרודי כי "אין לנו כסף. מי שמייצר את הכסף הוא העובד הפעיל, ולעובדים האלה אין לנו כסף". בשלב זה דיבר נמרודי על מצבו הקשה של העיתון: "ליתר העובדים בעיתון מורידים שכר, מפטרים עשרות אנשים. זה לא מוסרי שדווקא הם, שלא עובדים, לא ייפגעו כשהחברה במצב כזה קשה".

השופטת סאמט שאלה את נמרודי: "מה דעתך לשלם לאנשים האלה החודש?" ונמרודי ענה: "אני מוכן לעשות מאמץ עצום להשלים ל80% מהשכר אבל השיטה שהעובדים אומרים לנו 'שלמו' ואז לא מסכימים לכלום - היא זו שמלחיצה אותי, כי זה לא רציני. אני לא רוצה להגיע ליום שיינתן פה פסק דין שאני לא אוכל לכבד. יש פה אנשים שמגיע להם שכר לעוד שנים רבות ואני לא רוצה להגיע למצב שלא אוכל לשלם את זה".

בנוסף אמר נמרודי כי "מעריב היה בן ערובה של עובדי הדפוס. הטכנולוגיה השתנתה ואי אפשר היה לפטר אותם, אז הגענו להסכמי פרישה מוקדמת. חלק מהם פרשו בגיל 40 ויושבים בבית ומקבלים כסף. לא יעלה על הדעת שאנשים שעובדים בעיתון ייאנקו, ועובדים אלה לא בעסק, כי הם חבורה שהצליחה לסחוט את הבעלים הקודמים לפני 30 שנה". העובדים הגיבו בכעס לדברים אלה וטענו כי הם אינם טפילים ושהשקיעו במעריב שנים רבות.

בנוסף אמר נמרודי לשופטת: אנחנו עומדים על עברי פי פחת, אם לא נוכל לשלם בחודש-חודשיים הקרובים החברה תימצא במצב שכל ההסכם שלהם לא יהיה שווה את הנייר שהוא כתוב עליו". בסיכום הדברים הוחלט כי הצדדים ינסו להגיע להסדר ונקבע דיון נוסף בעניין לשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully