וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים רשת בטחון

ענת קם

17.12.2008 / 17:00

בעלי המניות של רשת פנו היום לשרי האוצר והתקשורת וביקשו הפחתה מיידית ודרמטית בדמי הזיכיון והתמלוגים

בעלי המניות של רשת פנו היום לשרי האוצר והתקשורת בבקשה להתערב במשבר הכלכלי הפוקד את תעשיית הטלוויזיה, וקוראת לשרים לקבוע סדר רגולטורי חדש שמותאם למצב החדש. רשת מבקשת הפחתה דרמטית בדמי הזיכיון ובתמלוגים המשולמים לאוצר ולרשות השנייה באופן מיידי.

לדבריהם סימני האטה בשוק הפרסום הורגשו כבר לפני מספר חודשים, עוד לפני פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, אך בחודשים האחרונים ההאטה נחשפת בעוצמות שלא תואמת אף תחזית. לטענתם, זכייני ערוץ 2 מתמודדים בשנתיים האחרונות עם מחויבויות תוכן אדירות ורמת הוצאות קשיחה, שאינן מאפשרות התמודדות עם המשבר הכלכלי באופן בו כל חברה אחרת מסוגלת להתמודד, על ידי התאמת ההוצאות מול ההכנסות.

בעלי המניות מוסיפים כי הם מודעים למחויבויות שלקחו על עצמם, אולם יהיה זה חוסר אחריות שלא להתאים את פעילות החברה בתחום זה למציאות הכלכלית המשתנה. ליוצרים ולמפיקים זכות גדולה בהצלחתה הפנומנאלית של הטלוויזיה המסחרית בישראל במשך שנים ארוכות והם אף נהנו משגשוג כלכלי כל עוד הפרנסה הייתה מצויה בשפע. בהקשר זה מביעה רשת פליאה אכזבה וזעם על תוכנו הבוטה והמשתלח של המכתב ששלחו היוצרים לבעלי מניות בערוץ 2 וטוענים כי הוא אינו עולה בקנה אחד עם היוזמות של רשת להגיע להבנות שאכן הושגו עם היוצרים, הבנות שביצוען עוכב על ידי הרגולטורים.

ברשת מדגישים כי אין זו הפעם הראשונה בה הם פונים לשרים וכותבים: "במדינות מערביות מתוקנות, הוכיחו ממשלות כי האחראיות שלהן לנעשה בשווקים היא גדולה וכעת בלית ברירה אנו משמיעים צלצול אזעקה המיועד לשר התקשורת אריאל אטיאס ושר האוצר רוני בר-און, אליהם פנינו פעמים רבות בשבועות האחרונים... טוב יעשו הרגולטורים אם יאמצו את הסכם הבנות אילו הגיעו הזכיינים כל אחד בנפרד עם ארגוני היוצרים, הסכמים הכוללים הגדרות חדשות ומדויקות לז'אנרים טלוויזיוניים מעודכנים והתייחסות קונקרטית לחוסרים בסוגה עילית בשנים מאז תקופת הזיכיון החדשה".

בסיכום פנייתה כותבת רשת: "שרי האוצר והתקשורת, אחראים לכל עובד שעלול לאבד את מטה לחמו כתוצאה מעמידה מנגד. לנוכח הגל האדיר והתעצמותו של המשבר התוקף את המשק כולו, דרושה פעולה מהירה ויפה שעה אחת קודם".

איגודי היוצרים מסרו בתגובה למכתב: "שוב הזכיינים מתגלים כבכיינים. בשנים 2006-2007 ובשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הרוויחו הזכיינים מעבר לתכניות הכלכליות שלהם עצמם. אף על פי כן הפרו הזכיינים את החוק ברגל גסה. אנו היוצרים נמשיך להיאבק בכל מקום שנמצא לנכון עד שיוחזרו 200 מיליון השקלים שחייבים הזכיינים".

  • עוד באותו נושא:
  • רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully