וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי הארץ מתכנן לפתוח בסכסוך עבודה

ענת קם

17.12.2008 / 18:17

נציגי הועד הציבו למנכ"ל העיתון אולטימטום, לפיו אם עד סוף השבוע לא תתקיים פגישה לדיון בחלופות לפיטורים יוכרז סכסוך

ועד עיתונאי הארץ בדרך להכרזת סכסוך עבודה בעיתון. אתמול פנו העובדים למנכ"ל העיתון רמי גז והציבו לו אולטימטום, לפיו אם עד סוף השבוע לא תתקיים פגישה לדיון בחלופות לפיטורים יוכרז סכסוך עבודה. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בעקבות פניית הועד הזמינה לשכתו של גז פגישה עם נציגיו שמתוכננת ליום שני. עם זאת, במקביל המשיכו בעיתון בהליך הקיצוצים ואתמול התבשרו מספר משכתבים ב-TheMarker על פיטוריהם הקרבים. גורם בוועד ציין כי על רקע המשך הפיטורים בעיתון נראית הפגישה לא רלוונטית ועל כן האולטימטום בעינו עומד. ביום שישי יפגשו אנשי ועד העובדים של העיתון כדי לתכנן את המשך צעדיהם.

בפנייתם לגז מבקשים נציגי הועד פגישה לדיון משותף בחלופות לפיטורים, בשל המצב הכלכלי הקשה במשק אשר בעטיו יתקשו המפוטרים למצוא עבודה חלופית. הועד מציג מספר אפשרויות שנידונו עם ההנהלה הקודמת בעיתון לפני כחצי שנה, בהן הצעת הטבה לעובדים שירצו לפרוש מרצון, בדיקה מי מהעובדים מוכן לצאת לחופשה ללא תשלום לתקופה מוגדרת ועוד. הועד כותב לגז: "כפי שדיווחנו אז לעובדים, ההנהלה הכירה בכך שהוועד יכול לסייע במציאת חלופות מוסכמות לפיטורים, והודיעה שתשקול כיצד ומתי לשתף פעולה בעניין זה, בלי התחייבות לעשות זאת בכל מקרה".

נציגי הועד שלחו בצהרים מייל לעובדי העיתון בו הדגישו את ההחמרה בתנאי העסקתם ואת הכוונה לצאת למאבק נגד החמרה זו. מכתב מפורטים תנאים שהורעו: "שעות הסגירה של העיתון הוקדמו, כך שעומס העבודה על המשכתבים, העורכים והגרפיקאים גדל בצורה ניכרת. כתבים נדרשים להעביר ידיעות גם לאינטרנט במקביל למהדורת הדפוס, לעתים קרובות בלוחות זמנים קצרים מדי. בעקבות שיתוף הפעולה עם ערוץ 10 דורשת ההנהלה מכתבי TheMarker להופיע בפינה כלכלית בתוכנית הבוקר, שמצריכה גם כן הכנה מוקדמת. כל הצעדים האלה נעשו מבלי תגמול מתאים, תוספת שכר או כל פיצוי שהוא בעבור הגדלת עומס העבודה... אין דרך אחרת להתייחס לתוכנית הפיטורים אלא כהרעת תנאים קולקטיווית, אשר תפגע בכל עובדי העיתון, אלה שיפוטרו ואלה שיישארו. מכיוון שכך החלטנו לצאת למאבק".

טרם התקבלה תגובת הארץ לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully