וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיד לא משהו

אופיר בר-זהר

18.12.2008 / 21:29

בנק הפועלים דורש ממעריב לקצץ ארבעה מיליון שקלים בחודש - 9% מההוצאות התפעוליות של העיתון

בנק הפועלים דורש מעיתון "מעריב" לקצץ 4 מיליון שקל מהוצאותיו בחודש. הבנק מחזיק כיום (דרך נאמנות) ב-27% ממניות - מניות שהוחזקו על ידי ולדימיר גוסינסקי עד לנובמבר השנה. עבור מעריב מדובר בקיצוץ עצום: בין 8%-9% מההוצאות התפעוליות, שהן רבע מההוצאות על כוח אדם. הוצאות אחרות של העיתון, כמו הפצה או נייר הרבה, הן קשיחות בהרבה ולכן יהיה קשה במיוחד לקצץ בהם.


העניין נראה קשה עוד יותר לביצוע לאור העובדה שבחודשים האחרונים מעריב כבר מפטר עובדים, מקצץ בשכר ואף הפחית משמעותית את היקף הפרסום של תוצאות הבורסה במוסף הכלכלי, כל זאת על מנת להקטין את ההוצאות. בישיבת הדירקטוריון אף עלתה ההצעה לקצץ את שכר העובדים בכרבע, ולהקצות להם אופציות במקום השכר. לא ברור מה סיכוייה של הצעה זו הנחשבת ליוצאת דופן בחריפותה לצאת לפועל בשלב זה, ואולם ברור שהנהלת העיתון מחפשת את הדרך שבה תוכל לבלום את הפסדיה הנמשכים של החברה.

על תוכנית הקיצוצים בעיתון ניתן היה ללמוד מהבהרה של הדו"חות הכספיים שפירסם מעריב, לאחר שרשות ניירות ערך ביקשה הבהרה בנוגע לתחזית תזרים המזומנים שהופיעה בדו"חות. מעריב הודיע כי החל בינואר 2009 יבוא לידי ביטוי חיסכון חודשי של 2.1 מיליון שקל, שמקורו בתוכנית התייעלות תפעולית שהחלה בספטמבר 2008. עיקרי התוכנית הם קיצוץ בשכר, השתתפות עובדים בהוצאות ותיקון בהסכמים עם ספקים.

בנוסף צוין בהודעה כי ביום פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2008 התכנס דירקטוריון החברה והחליט על קיצוץ נוסף בכוח אדם ובהוצאות תפעוליות בהיקף של 2 מיליון שקל בחודש. קיצוץ זה אמור להביא את הפחתת הוצאות השכר והוצאות התפעול האחרות ל-49.2 מיליון שקל בשנה. זאת, כשהוצאות שכר העובדים, ההנהלה ושכר מפיצי העיתונים הסתכמו ב-2007 ב-253 מיליון שקל. מאז גם הודיע מעריב כי הוא מעמיד את בית מעריב למכירה כאשר לפי הערכות בשוק שוויו של בית מעריב הינו כ-45 מיליון שקל.

באמצע השבוע הודיעה חברת דירוח האג"ח - מעלות - כי בצעד דרסטי היא מפחיתה את דירוג האג"ח של מעריב בעשר דרגות - מ-BBB מינוס ל-CC. במעלות הסבירו כי העיתון לא יוכל להמשיך ולהתקיים במבנה ההון הנוכחי שלו במהלך הרבעונים הקרובים, עקב בעיות נזילות ותזרים. במהלך נובמבר הודיע בנק הפועלים כי הוא מסכים לדחיית המועד הקובע לבחינת עמידת מעריב בהתניות הפיננסיות לתום שנת 2008, כאשר במעלות מעריכים כי הוא לא יעמוד בהתניות הפיננסיות במועד הקובע, וייאלץ להגיע להסדר נוסף עם הבנקים.

מהדו"חות הכספיים של העיתון לרבעון השלישי של 2008 עולה כי הפסדיו התפעוליים ממשיכים להעמיק: את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיים מעריב בהפסד תפעולי של 55 מיליון שקל, וההפסד הנקי לתקופה קפץ ל-71 מיליון שקל. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-107.6 מיליון שקל - ירידה של 14.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. הרבעון השלישי של 2008 היה הרבעון השמיני ברציפות שבו הכנסותיה ירדו בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת והרבעון ה-12 ברציפות שבו החברה רושמת הפסד תפעולי.

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully