וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: סכסוך עבודה בעיתון הארץ

ענת קם

22.12.2008 / 20:15

בתום שבועיים של צינון יוכלו העובדים להכריז על עיצומים. ועד העובדים יכריז על הסכסוך לאחר פגישה עם מנכ”ל העיתון

ועד עובדי עיתון הארץ יכריז בבוקר על סכסוך עבודה בעיתון, לאחר שפגישת נציגי הועד עם המנכ"ל רמי גז לא נשאה פרי. הצדדים נפגשו היום לבקשת הועד על מנת לנסות למצוא חלופות לפיטורים שתבצע ההנהלה בעקבות הקיצוצים שיתבצעו על רקע המשבר הכלכלי. עם זאת, נציג העובדים אמר לוואלה! ברנז'ה עם תום הפגישה: "אין שום נכונות, לא להקפאת הפיטורים ולא לביטול שלהם, גם לא נכונות להתדיין אחרי המשבר על נושאים אחרים שהועד מבקש לדון בהם".

מחר בבוקר צפויה אגודת העיתונאים, הארגון אליו משתייך ועד עיתונאי הארץ, להודיע למשרד התעשייה, מסחר ותעסוקה ולהנהלת העיתון על סכסוך העבודה. לאחר מכן יחוייבו הצדדים בתקופת צינון בת שבועיים שלאחריה יוכלו לנקוט עיצומים שונים ואף לשבות, תוך הגנה מפני פיטורים לעובדים שיעשו זאת. במהלך השבועיים הקרובים מתכנן הועד לקיים אסיפות הסברה בעיתון ואף הפגנה אחת. כמו כן, ימים ספורים לפני תום תקופת הצינון יכנס הועד אסיפה כללית של עובדי העיתון, בה יוחלט על הצעדים הבאים. הועד הודיע להנהלת העיתון כי במידה שתבחר לקיים דיונים משותפים בתקופה זו הם יסכימו להיפגש עמה.

הועד מוחה על כך שהעיתון בוחר, לדבריו, לנצל את המשבר הכלכלי כדי לפטר עובדים על אף שהוא רווחי. רק בימים האחרונים פוטרו חמישה עובדים במחלקת הייצור של העיתון, הגוף האחראי על התיאום בין מערכת העיתון ומערך הדפוס. עובדים אלו אינם נחשבים עיתונאים ועל כן אינם מיוצגים על ידי הועד. להערכת גורמים בועד, הפיטורים בכל מחלקות העיתון, כולל בקבוצות שאינן יציגות, כללו למעלה מ-16 עובדים, הקיצוץ עליו הודיעה הנהלת העיתון בשבוע שעבר.

טרם התקבלה תגובת הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully