וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונים אל הלב שלכם

ענת קם

23.12.2008 / 6:35

הקיצוץ בהפקות המקור הוא פחות מאחוז, הרשות השניה אשמה וגם ערוץ 1. קשת פונה אל היוצרים, שאומרים בתגובה: מדובר בתסריט לסרט תדמית של קשת

הנהלת קשת פנתה לארגוני היוצרים בעקבות הפעולות בהן הם נוקטים בשבועות האחרונים במחאה על ביטול ההפקות בטלוויזיה. קשת טוענת כי היוצרים הפכו אותה לאויב בעוד לא היא צריכה לעמוד במרכז המטרה.

במכתב שהועבר אל היוצרים נטען כי קשת אינה "זאב גדול ורע" כפי שהיוצרים מנסים להציגה. לטענת הזכיינית היא וערוץ 2 בכלל הם גופי התוכן שמזרימים מדי שנה לשוק את ההשקעה הגדולה ביותר ביצירה ישראלית ומעסיקים את רוב אנשי התעשיה בהפקות השונות ובכל הז'אנרים. בנוסף, בשנתיים האחרונות קשת השקיעה כ-370 מיליון שקלים על הפקות מקור, מהם 200 מיליון שקלים רק על סוגה עלית. עוד כתבה קשת, כי מאז שנת המכרז עלו השקעותיה בתחום הדרמה ב-158%, התעודה ב-280% וסרטי התעודה ב-281%.

קשת מאשימה, בין היתר, את הרשות השנייה על שלא מכירה בכל הוצאותיה: "מתנהל וויכוח. אנאכרוניסטי, לבלרי, שתמיד ניתן להדביק לו כותרות ענק ועלילות מופרכות... הוויכוח בין קשת לפקידי הרשות השנייה בשנים 2006 ו-2007 עומד על החלטה שרירותית לגבי גובה ההכרה בתכנית 'ארץ נהדרת' כז'אנר עליון. התכנית שמעסיקה את המספר הגבוה ביותר של כותבים, במאים, שחקנים וצוותים טכניים. אם הייתה מוכרת במלואה כז'אנר עליון, הייתה קשת עומדת בלמעלה ממאה אחוזים ממחויבויותיה".

עוד מתייחסת קשת לטענות המופנות כלפיה בעניין "פשעי הרייטינג והריאליטי". לדבריה, יש לדרמה קושי בתחרות עם הריאליטי אולם הפתרון הוא לא לתקוף את הריאליטי כי אם לחזק את הדרמה. בנוסף, מבקשת קשת להבהיר כי ערוץ 2 אינו רווחי וכי בעלי המניות בערוץ לא משכו רווחים או דיווידנדים מאז 2004 וכי למרות הפסדיהם הם המשיכו להזרים כספים לחברה. על פי המכתב בתקופת המשבר הכלכלי הנוכחי היא צמצמה את הוצאותיה ב-15% כולל פיטורי עובדים, אך בתחום הפקות המקור, הקיצוץ שהוחלט עליו הוא של מיליון שקלים - פחות מאחוז מתוך תקציב שנתי כולל של למעלה מ-100 מיליון שקלים.

בסיום המכתב מופנית כמובן אצבע מאשימה אל ערוץ 1 והשידור הציבורי: "...העובדות מראות שמאות מיליוני שקלים ציבוריים של ערוץ אחד, שנועד לחיות מחוץ לזירת הרייטינג, נבלעים ברוממה. העובדות הן שלצערנו אתם בוחרים במטרה הקלה, הפופוליסטית והלא צודקת ולא יוצאים למאבק יצירתי על הרייטינג ולמאבק הציבורי על כספי הציבור שאובדים".

ממטה מאבק היוצרים נמסר בתגובה: "מכתבה של קשת הגיע לצערנו לעיתונות ולא אל היוצרים, מה שמעורר את התהייה שמא עניינו של המכתב הוא הדימוי של קשת, תחום שמושקעים בו מאמצים לא מבוטלים. יחד עם זאת, אנחנו נקרא בעיון את התסריט לסרט התדמית שנכתב בקשת ונענה עליו בימים הבאים, מאחר שלכתוב תסריט טוב לוקח לנו יותר משעה קלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully