וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת השלולית: פוטרו 11 עובדי עיתון הצופה

ענת קם

23.12.2008 / 19:17

בין המפוטרים גם מאיר עוזיאל וחיותה דיוטש. הגליון האחרון של העיתון שהוקם לפני 71 שנה יצא השבוע

הגיליון האחרון של עיתון "הצופה" יצא השבוע. העיתון יסגר לאחר 71 שנה בהן יצא מדי יום. לפני כשבועיים החליט שלמה בן צבי, מו"ל העיתון, כי במסגרת תכנית ההתייעלות לקראת 2009 תיסגר חברת "הצופה" המוציאה את העיתון. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בשבוע שעבר 11 מתוך 14 עובדי חברת "הצופה" קיבלו הודעה על פיטוריהם. שלושת האחרים, עורכי לילה בעיתון, ישולבו במערכת מקור ראשון.

בין מפוטרי העיתון נמצאים גם הכתבים הבכירים שלו, מוותיקי התקשורת הישראלית, בהם הכתב הצבאי חגי הוברמן, הפובליציסט מאיר עוזיאל, עורכת מדור הספרות חיותה דויטש ועוד.

"הצופה" יוצא לאור מאז 1937 כעיתון היומי של תנועת "המזרחי" ולימים היה בטאון המפד"ל. לפני כחמש שנים נמכר העיתון לאנשי העסקים שלמה בן צבי ורון לאודר ולפני כשנתיים מוזג לתוך מקור ראשון.

חגי הוברמן, הכתב הצבאי של העיתון בעשרים השנים האחרונות, אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "החטא הקדמון היה שהמפד"ל מכרה את העיתון. היה לו פוטנציאל אדיר לאורך כל השנים, לא השקיעו מספיק בפרסום ובהפצה. תחת גונן גינת, כעיתון יומי, הוא היה מאוד פופולרי. המפד"ל ויתרה עליו בקלות דעת. זה עיתון שבמשך הרבה זמן היה העיתון היומי היחיד שנתן פה לימין המתון ואין היום לצערנו עיתון כזה. הצופה, הפה של הציונות הדתית, נסגר וחבל. את הציונות הדתית רו8אים בכל מקום בחברה הישראלית, זה עיתון שיכול היה להיות רווחי. עשרים השנים שלי בהצופה היו טובות, אהבתי את העבודה בעיתון כי יכולתי לתת ביטוי לדעות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully