וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיקה רועמת

ענת קם

24.12.2008 / 16:23

יפעת: בנימין נתניהו מוביל בכמות החשיפות על פני לבני וברק, אולם אחוז הידיעות השליליות בעניינו הוא הגבוה מכולם, 39%

הליכוד מוביל בסיקור התקשורתי בעיתונים היומיים בשלושת השבועות האחרונים. מנתוני "יפעת מחקרי תקשורת" עולה כי המפלגה מובילה הן בכמות הידיעות, כ-290, והן באחוז הידיעות החיוביות, 25%. לעומת זאת, יושב ראש המפלגה בנימין נתניהו אמנם מוביל בכמות החשיפה, כ-270 ידיעות, אולם אחוז הידיעות השליליות בעניינו הוא הגבוה מכולם, 39%. מפלגת העבודה ויושב הראש אהוד ברק נמצאים במקום השני מבחינת כמות החשיפה, עם כ-185 אזכורים של המפלגה וכ-225 אזכורים של ברק, בעיקר על רקע עבודתו כשר הביטחון. אחוז הסיקור החיובי של מפלגת העבודה הוא הנמוך מכולם, 18% ואחוז הסיקור השלילי של אהוד ברק, גם הוא הנמוך ביותר, עומד על 23%. מפלגת קדימה זכתה לכ-170 אזכורים, 23% מתוכם בהקשר חיובי. יושבת ראש המפלגה ציפי לבני זכתה לכ-190 אזכורים, 27% מתוכם בהקשר שלילי.

מניתוח מספר ההופעות בתקשורת האלקטרונית עולה כי ברק הופיע הכי הרבה פעמים ברדיו ובטלוויזיה, 120 פעמים בסך הכל. נתניהו הופיע קרוב ל-80 פעמים ו-59% מהופעותיו היו ברדיו. לבני הופיעה כ-70 פעמים, 56% מתוכן ברדיו.

בבדיקת סיקור המועמדים בחמישה עיתונים יומיים עלה כי ידיעות אחרונות והארץ הם הביקורתיים ביותר כלפי נתניהו, עם אחוז סיקור שלילי של 49% בידיעות ו-47% בהארץ. אחוז הסיקור החיובי של נתניהו בישראל היום הוא הגבוה מכולם, 51% וגם בעיתון הכלכלי גלובס הוא זוכה לסיקור רב. מעריב לא חסך בביקורת ואצל שלושת המועמדים אחוז הסיקור השלילי עולה על החיובי. עוד עולה מניתוח ההופעות בעיתונים, כי ברק ממצב עצמו ביחס למתחריו כאוטוריטה בנושאי בטחון, בעוד שנתניהו, ממצב עצמו כמומחה לנושאים הכלכליים. ציפי לבני אינה בולטת באף תחום, ויתכן שבשל כך אינה בולטת בהיקף ובאיכות הסיקור.

ביתד נאמן לא מתים על לבני

בדיקת העיתונים הדתיים המודיע, יתד נאמן ומקור ראשון העלתה כי מספר ההופעות של כל אחד מהמועמדים נמוך מההופעות בעיתונים האחרים. ברק מוביל במספר האזכורים עם אחוז סיקור חיובי גבוה יחסית, 33% ביתד נאמן ו-36% במקור ראשון. אחוז הסיקור השלילי של נתניהו גבוה בעיתונים אלו, 44% ביתד נאמן ו-37% במקור ראשון. לבני לא זוכה ליחס אחיד ובעוד בהמודיע אחוזי הסיקור השלילי והחיובי זהים, 33%, ביתד נאמן אחוז הסיקור השלילי גבוה פי שלושה מהחיובי ובמקור ראשון אחוז הסיקור החיובי כמעט כפול מהשלילי.

פרופ' גדי וולפספלד, יועץ חיצוני לחברת "יפעת" מחקרי מדיה: "התוצאות מראות כיצד האג'נדה התקשורתית משפיעה על יכולת המועמדים לייצר פרסום. עקב האיום הביטחוני, ברק קיבל במה רחבה להביע את דעתו בנושאים מדיניים. בדומה, העובדה שנתניהו נחשב מומחה כלכלי מהווה יתרון בתקופה זו של משבר. אחת הבעיות שלבני מתמודדת איתן היא שאין תהליך שלום רציני שמאפשר לה לקבל יחס תקשורתי מתוקף תפקידה כשרת החוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully