וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו מימון

ענת קם

24.12.2008 / 23:45

איבתיסאם מרעאנה ויאיר רוה בין הזוכים במכרז התעודה של yes. הרשות השניה הודיעה על הזוכים במענק קרן סנונית

yes הודיעה על הסרטים הזוכים בשני מכרזי התעודה שפרסמה במהלך 2008. 18 סרטים תיעודיים שנבחרו יופקו בתמיכתה במהלך 2009 בהשקעה כוללת של מיליוני שקלים וישודרו בערוץ yes-דוקו. במקביל, המכרז הראשון לשנת 2009 עדיין פתוח להצעת הגשות, מתוכן ייבחרו שישה עד תשעה פרויקטים זוכים.

בין הסרטים הזוכים: "77 המדרגות", המציג את סיפורה של במאית הסרט איבתיסאם מראענה, כרווקה ערבייה שחיה בתל אביב. "סרט לא גמור", סרטו הראשון של העיתונאי והמבקר יאיר רוה בהפקת קסטינה הפקות, המציג את סיפור חייו של שרון עמרני, שהיה מקור גאווה למשפחתו והפך לאחד מהיוצרים המבטיחים של הקולנוע הישראלי ומת בטביעה. הסרט יתחקה אחר סיפור חייו, ויכלול גם ארבע סצנות עלילתיות, מתוך מאגר הפרויקטים הלא גמורים שלו. סרטים נוספים עוסקים בשירות הצבאי, התערות עולים בחברה הישראלית, אהבה בגיל מבוגר, סיפורו של המורה למשחק ניסן נתיב ועוד.

גם הרשות השנייה הודיעה על הזוכים במענקי קרן "סנונית", הקרן לעידוד יוצרים צעירים בתחום הקולנוע והטלוויזיה. 31 סטודנטים לקולנוע ולטלוויזיה יפיקו את סרטי הגמר שלהם בתמיכת הקרן, מתוכן יהיו 24 סרטים עלילתיים, שלושה סרטים תיעודיים וארבעה סרטי אנימציה. 18 זוכים הם סטודנטים ממוסדות לימוד בפריפריה, כמו מכללות תל חי בצפון וספיר בדרום.

זו השנה ה-14שבה מעניקה הקרן תמיכות להפקת סרטים ועד כה תמכה הרשות בלמעלה מ-500 סרטי גמר של סטודנטים. הסרטים המופקים בתמיכת קרן סנונית משודרים ברצועת סרטי יוצרים צעירים בשידורי הרשות השנייה בערוצים 2 ו- 10. הרצועה משודרת בכל שבת בשעה 12:30 בצהריים בערוץ 2, ובכל יום שישי בשעה 14:00 בצהריים בערוץ 10.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה: "יצירה ראויה ובעלת ערך יכולה לצמוח רק כאשר משקיעים משאבים בטיפוח היוצרים בצעירותם ובתחילת דרכם. אנו רואים בכך זכות גדולה לסייע לתעשיית הטלוויזיה ולזרוע זרעי אורות אלה".














טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully