וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה בעיתון הארץ

ענת קם

29.12.2008 / 12:38

בפגישה בין נציגי וועד עובדי העיתון לבין המנכ"ל רמי גז נדחו החלופות שהציע הועד לפיטורים. הועד צפוי לדון ביום שישי על המשך פעולתו

ועד העיתונאים של עיתון הארץ הכריז הבוקר על סכסוך עבודה בעיתון. הועד יכנס ביום שישי הקרוב אסיפה כללית של עובדי העיתון, בה יוחלט על הצעדים שיינקטו במסגרת הסכסוך, כולל האפשרות לעיצומים ושביתות. אתמול נפגשו נציגי הועד עם מנכ"ל העיתון רמי גז והציגו חלופות לפיטורים, אולם גז דחה את הצעותיהם וחזר על עמדתו לפיה בשל המצב אין מנוס מפיטורי עובדים. בנוסף, אמר גז כי בכוונת ההנהלה להמשיך בפיטורים כבר בשבוע הקרוב.

בהודעה ששלחו לעובדי העיתון נכתב: "חברים וחברות, אם לא נעמוד יחדיו כעת, המצב רק ילך ויחמיר. נוסיף לסבול מהמשך הידרדרות תנאי העבודה בעיתון, כפי שארע בשנים האחרונות. ההנהלה אינה סבורה שיש לנו את הכוח לפעול במשותף, ולכן אינה רואה סיבה כלשהי להתחשב בדרישותינו. נציגי ונציגות הוועד סבורים כי טעות בידה, וקוראים לכל אחד מכם להתגייס למאבק... אין בכוונתנו להמשיך לשבת מנגד בזמן שתנאי העבודה מידרדרים, עבודה נוספת אינה מתוגמלת וחברינו מפוטרים מעבודתם באשמת 'המצב'”.

בהודעה שנשלחה לממונה על יחסי העבודה במשרד התעשיה, מסחר ותעסוקה נכתב שהסעיפים בגינם הוכרז סכסוך העבודה הם פגיעה צפויה בעיתונאי קבוצת הארץ בעקבות החלטה חד צדדית של העיתון על פיטורי עיתונאים, חשש לפגיעה מוחשית בתנאי עבודתם של העיתונאים בשל כוונת העיתון לבצע שינויים ארגוניים, סירוב העיתון להציג בפני נציגות העובדים נתונים על מצבו הפיננסי וסירוב העיתון לנהל משא ומתן קיבוצי עם נציגות העיתונאים בנוגע לשכרם ולתנאי עבודתם.

מזה כשנה וחצי מנהל ועד עיתון הארץ דיונים עם הנהלת העיתון על שיפור תנאי ההעסקה בו. בחודשים האחרונים נרשמו מספר הישגים, בעיקר בנוגע לעובדי המשמרות, אך בשבועות האחרונים נדרש הועד לגל הפיטורים שחל בעיתון על רקע המשבר הכלכלי. לאחרונה הודיעה ההנהלה כי תפטר 16 עובדים אך נראה כי מספר זה יגדל.

טרם התקבלה תגובת הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully