וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי עזור רכש את מקסימדיה מניוזקורפ

איילה צורף

30.12.2008 / 14:29

בשנה שעברה ספגה מקסימדיה מכה לאחר שהפסידה במכרז שילוט של עיריית תל אביב ונאלצה לפטר 30 מעובדיה

איש העסקים אלי עזור רכש את חברת שילוט החוצות מקסימדיה. ההסכם נסגר לפני מספר ימים, ועל פי הערכות בענף, שוויה של מקסימדיה - אחת החברות הגדולות בשוק - נאמד ב-4-3.5 מיליון דולר לצורך העסקה. את מקסימדיה רכש עזור מידי קבוצת ניוז קורפ, שבשליטת איש העסקים רופרט מרדוק. מקסימדיה תהיה חברת שילוט החוצות השלישית שבבעלותו של עזור: היא תצטרף למרקעי תקשורת ולזהר פרסום חוצות, בה מחזיק עזור 50%. ככל הנראה תמוזג מקסימדיה עם מרקעי תקשורת.

מקסימדיה היתה אמורה להיות ההבטחה הגדולה של שוק שילוט החוצות. לפני כשנתיים רכשה ניוז קורפ את החברה מידי פולאר תקשורת. לפני שנתיים עמד שוויה של מקסימדיה לצורך הרכישה על כ-5.5 מיליון דולר, למרות שסיימה את השנה עם הפסד של כ-10 מיליון שקל. הסיבה לשווי הגבוה יחסית: ניוז קורפ האמינה ששוק שילוט החוצות בישראל יתפתח ויצמח כפי שהוא צומח בעולם.

"בשנה הראשונה לבדה תשקיע ניוז קורפ כ-20 מיליון שקל בפיתוח המתקנים בתחום שילוט החוצות, בשלטי הרחוב, תחנות אוטובוס וכדומה", אמר מי שהיה אז מנכ"ל מקסימדיה, רוני הראל. עוד הוא הבטיח: "בכל עיר שבה נקבל זיכיון ארוך טווח, נחליף את כל שילוט החוצות לשלטים חדשים". לניוז קורפ לקח פחות מחצי שנה כדי להבין ששוק שילוט החוצות הוא שוק של קשרים עם הרשויות המקומיות. לאחר שהפסידה מכרז הגדול ביותר בתחום לפני כשנה - בעיריית תל אביב - היא נאלצה לפטר כמעט מחצית מעובדיה, כ-30 במספר. כעת ינסה עזור לשקם את החברה ולהחזיר אותה לימי הזוהר שלה.

נכסיו הנוספים של עזור בתחום התקשורת: מניות בחברת צ'רלטון - בעלת זכויות שידור בתחום הספורט, העיתון ג'רוזלם פוסט, העיתון בשפה הרוסית נובוסטי, מניות בתחנת "רדיו ללא הפסקה", ומניות בעיתון אנשים. מחברת מרקעי תקשורת סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully