וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ אבל פחות

איילה צורף

1.1.2009 / 12:05

מסתמן: העמלות שמשלמות הזכייניות למשרדי הפרסום יירדו מ-30% ל-27%. ערוץ 10 עדיין מנסה להוריד את העמלה ל-25%

ההצהרות של בעלי ערוץ 10 ארנון מילצ'ן, יוסי מימן ורון לאודר, שלפיהן הם יורידו את העמלות שמשלם הערוץ למשרדי הפרסום מ-30% המשולמים כיום ל-20% ב-2009, לא צפויות לצאת אל הפועל.

במגעים המתקיימים בימים אלה בין ראשי הערוץ לחברות רכש המדיה, עולה אמנם תמונה של הקשחת עמדות מצד ערוץ 10 בבואו לחתום על הסכמי פרסום ל-2009, אך לא אותה מידת קשיחות שהפגינו ראשי הערוץ בראיונות עמם. משפטים שנאמרו באחרונה בראיונות לעיתון - כמו "נשלם 20% עמלה ומי שלא רוצה שלא יפרסם בערוץ 10, נסגור את הערוץ" - לא מוצאים אחיזה במציאות שבה גם ראשי הערוץ מנסים למשוך נתח פרסום גדול יותר מסך הפרסום בטלוויזיה המסחרית, בידיעה שהמפרסמים מצמצמים את תקציבי הפרסום שלהם ל-2009.

מאידך, גם משרדי הפרסום מתגמשים וחברות רכש המדיה לומדות להסתגל לרמת עמלות נמוכה יותר במעט מזו שהיתה נהוגה בשנים קודמות. בערוץ 10 עדיין לא חתמו על הסכם ל-2009 עם אף אחת מהחברות העוסקות ברכש מדיה (רכישת זמן אוויר לפרסום בעבור לקוחותיהן, המפרסמים), וכך גם בזכיינית ערוץ 2 קשת.

ברשת קרובים יותר מאשר הזכייניות האחרות לסיכום - עם חלק מהחברות כבר סוכם גובה העמלות שישולמו למשרדי הפרסום בשנה הבאה, והן מגלמות ירידה בהיקף העמלות ל-27%.

בערוץ 10 מקווים להצליח להוריד את העמלות ל-24%-25%. מנגד, חברות רכש המדיה מנסות לקבל עמלה של 28%. אך כאמור, ההסכמים עדיין לא נחתמו והמו"מ עדיין נמצא בעיצומו. ההערכה היא שגם קשת תנסה לצמצם את היקף העמלות שהיא משלמת, והצטרפה לדרישה לעמלות בהיקף של 27%.

מצדן של זכייניות הטלוויזיה, אחד המהלכים הבולטים במו"מ הוא הפגישות עם המפרסמים עצמם. אם עד כה הסתפקו הזכייניות בעיקר בפגישות עם ראשי חברות רכש המדיה, הפעם הן מנסות לפגוש כמה שיותר לקוחות - חברות מפרסמות - כדי לנהל מולן את המו"מ על היקפי העמלות שישולמו להן ולחברות רכש המדיה שלהן.

מהלכים אלה, יחד עם ההבנה של משרדי הפרסום שהיקף העמלות חייב להצטמצם, הביאו לירידה של כ-10% בעמלות המשולמות לחברות.

מקשת נמסר בתגובה כי הם אינם נוהגים להתייחס למהלכים מסחריים מעל דפי העיתון. ברשת סירבו להתייחס לעניין העמלות, וכך גם בערוץ 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully