וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצמו

1.1.2009 / 13:29

על פי הגודל והפאר, מסעדת "טאטי לופט" מתיימרת להיות היכל קולינרי שאמור להצטיין במרבית המנות. במבחן הצלחת יש מקום לשיפור

טאטי לופט היא מסעדה יומרנית. זה ברור ברגע שאתה נכנס בשעריה, במעבר חד בין רחוב המוסכים המאובק שבו היא ממוקמת לחלל הענק של המסעדה. 900 מטרים רבועים, קומת גלריה ובה חדר אירועים פרטי וכמובן מאפיה צמודה, כמעט תו התקן של ביסטרו ישראלי בימים אלה. קפה טאטי מגבעתיים היא אמנם האחות הגדולה, אבל ברור לחלוטין שהסניף החדש ביהוד נפתח כדי להאפיל עליה.

מימדיה של המסעדה מגדילים, מטבע הדברים, את הציפיות מהמטבח. זו כבר לא מסעדת פרברים מן השורה, שממנה אתה מצפה לאוכל סביר ולאווירה טובה – בדומה ל"לחם יין", השוכנת במרחק קילומטר אחד מצפון – אלא היכל קולינרי שאמור לדייק ולהצטיין במרבית המנות, שרשומות בצפיפות על הלוח (הגדול, כמו כל דבר ב"טאטי לופט"). אלא שהתפריט עורר חשד כבר בתחילה, עקב גיוונו וחוסר עקביותו. "טאטי לופט" מוגדרת כמסעדת ביסטרו בסגנון איטלקי-ים תיכוני, אבל תפריט הטאפאס שלה כולל גם חומוס. במסעדות ישראליות רבות, התפזרות התפריט בניסיון לקלוע לטעמו של כמעט כל סועד היא לעיתים קרובות מתכון לחוסר אחידות באיכות המנות. האם זה המקרה גם בטאטי לופט?

פוקאצ'ה על שיפוד?

מנות הפתיחה, למרבה השמחה, לא אכזבו. הג'מבו שרימפס על טורטיות וגוואקמולי (48 ¤), מנה הלקוחה דווקא מהמטבח המקסיקני, היו פריכים וטעימים. הקלמארי בציפוי פריך (34 ¤) לא היו מסעירים, אבל המיונז הלבנוני שצורף אליהם הפך מנה סבירה לטובה. הפוקצ'ה המצוינת (14 ¤) הוכיחה שבית המאפה הצמוד שומר על הסטנדרטים שהוצבו בקפה טאטי, שמצטיין במאפיו.

במבחן החשוב באמת, המנות העיקריות, עמדה טאטי לופט בהצלחה חלקית בלבד. בחרנו בתבשיל טלה ביין אדום, עם אורז, כרובית מטוגנת וריבת בצל (88 ¤), שלא נכלל בתפריט והוצע לנו על ידי המלצרית. לשולחן הגיעה צלחת ענקית המסודרת בצורה מפתה עד מאוד. אלא שהטלה היה חסר מעוף, טעמו של הרוטב לא היה מסחרר והחיבור לתוספות הטעימות שלעצמן לא הורגש. מנת שיפודי האנטריקוט (96 ¤) שהזמינה זוגתי הפגינה את הנטיה של טאטי לופט לגרנדיוזיות מוגזמת: לצד שיפוד הבשר הוגש גם שיפוד של פוקצ'ה (זה מוזר כמו שזה נשמע). הבשר היה צמיגי מדי, בעוד תפוחי האדמה המוקפצים בעשבי תיבול, שהוגשו כתוספת, היו משובחים וחוסלו במהירות.

מתוך תפריט הקינוחים העשיר בחרנו בסופלה שוקולד עם גלידה וניל (29 ¤) ובקרפצ'יו אננס (38 ¤), שהוא בעצם סלט פירות גדול מימדים (חשבתם אחרת?), שבמרכזו כדור גלידה וניל ובצידיו פרוסות אננס דקות. שתי המנות היו משביעות רצון, גם אם לא מסעירות.

כך שבשורה התחתונה, "טאטי לופט" לא מגשימה את הציפיות. התפריט שלה אכן מתפזר למחוזות רבים מדי, כשגודלן של המנות וסידור הצלחות הגרנדיוזי לא תמיד מצליח לחפות על בינוניותן. ועדיין, שווה לבקר כאן. השירות אדיב ומקצועי, העיצוב מרשים ובחירה חכמה מהתפריט יכולה לספק חוויה קולינרית סבירה בהחלט, בייחוד אם תסתיים בביקור במאפיה הצמודה. כאן אפשר לרכוש בריושים, עוגות, עוגיות ופוקצ'ות מעולות, והפעם בלי שיפוד מיותר.

אברהם גירון 3, אזור תעשייה יהוד, 03-5392501

  • עוד באותו נושא:
  • טאטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully