וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי המקצץ

איילה צורף

5.1.2009 / 11:30

הטאלנטים של ערוץ 10 יספגו הפחתה של 25%- 35% בשכרם, קיצוצים שבאים בד בבד עם קיצוצים רוחביים בערוץ כולו

החוזים של שמונה מהטאלנטים המובילים של ערוץ 10 נפתחים מחדש בימים אלה. מדובר על המגישים מיקי חיימוביץ', יעקב איילון, דני רופ, גיא זהר, רביב דרוקר, עופר שלח, ירון לונדון ומוטי קירשנבאום.

הטאלנטים התבקשו לקצץ 25%-35% מעלות שכרם. לפי רמת השכר החדשה, אילון וחיימוביץ ירוויחו 150-130 אלף שקל בחודש כל אחד, לאחר הקיצוץ. חיימוביץ ואיילון הם המגישים המובילים את מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ.

זהר הוא המגיש הראשי של תוכנית הלילה "היום שהיה", והוא עושה זאת שלוש-ארבע פעמים בשבוע. שכרו של זהר לאחר הקיצוץ יהיה 100-80 אלף שקל בחודש.

רביב דרוקר הוא אחד משני מגישי התוכנית "שישי" בערב שבת, עם עופר שלח. בנוסף, הוא משמש הפרשן הפוליטי של חדשות ערוץ 10. שלח משמש גם פרשן הספורט של הערוץ. שכרם של שלח ודרוקר לאחר הקיצוץ יהיה 80-60 אלף שקל בחודש.

דני רופ הוא ראש דסק מזג אוויר ומגיש את התחזית היומית בערוץ (פעם בחודש מגיש תחזית בסוף שבוע). בחוזה של רופ נכתב כי עליו להגיש 40 תוכניות בשנה בערוץ 10 - שלא במסגרת שידורי חברת החדשות - אך התוכניות האלה לא יצאו לפועל. עלות שכרו של רופ כיום היא כ-75 אלף שקל בחודש, והיא כוללת את התשלום על כ-40 תוכניות פריים טיים שלמעשה לא צולמו ולא שודרו מעולם. שכרו של רופ צפוי לרדת משמעותית, ועל פי הערכות ייתכן כי אף ב-50% (כלומר, 40-30 אלף שקל בחודש) - גם בשל העובדה כי הוא לא צפוי להגיש תוכניות פריים טיים.

לונדון וקירשנבאום מגישים תוכנית ערב יומית לפני מהדורת החדשות המרכזית. הדרישה מלונדון וקירשנבאום לקצץ בשכרם גרמה לסכסוך בין השניים לבין הנהלת הערוץ, שבעקבותיו לא שודרה תוכניתם ביום חמישי. הסכסוך תם ביום ראשון בשעות הצהריים, לאחר שהנהלת הערוץ הגיעה לפשרה עם שני המגישים. שכרם של השניים יהיה לאחר הקיצוץ 100 אלף שקל בחודש כל אחד.

קיצוצים אלה באים בד בבד עם קיצוצים רוחביים בערוץ 10 כולו, בכלל זה בקרב עובדי חברת החדשות ועובדי הערוץ עצמו. עובדים שמשתכרים פחות מ-10 אלף שקל לא יתבקשו לספוג קיצוץ. לעובדים שמרוויחים שכר של 10-20 אלף שקל (ברוטו) יקוצץ 5% מהשכר; עובדים שמשתכרים 20-30 אלף שקל ייאלצו לספוג קיצוץ של 8% מהשכר; ועובדים ששכרם מגיע ל-30 אלף שקל יספגו קיצוץ של 10% מהשכר.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "בהמשך לקיצוצים המאסיוויים בהפקות ולקיצוץ בשכר העובדים שבהם נאלצנו לנקוט בעת האחרונה, אין לנו ברירה אלא לבקש גם מהמגישים לקחת חלק במלחמת ההישרדות שמנהל ערוץ 10 בתקופה זו. בהזדמנות זו ברצוננו להודות לאנשי הערוץ, שרובם המוחלט קיבל את הקיצוץ בהסכמה. זה לא עניין של מה בכך. לא נתייחס לגובה השכר ולשיעורי הקיצוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully