וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי סידר את בן כספית?

ענת קם

6.1.2009 / 19:13

חדשות 2 הפקיעו היום את זמן שידור "עושים סדר" של החינוכית מבלי להודיע. גורם בחינוכית: "זו התנהגות ברברית וביריונית". בן כספית: "אני קצת מתבייש"

גורמים בטלוויזיה החינוכית זועמים על החלטת הרשות השניה לאפשר לחברת החדשות של ערוץ 2 להפקיע את זמן שידור מגזין האקטואליה "עושים סדר" היום. לדברי גורמים במערכת התכנית, שידורה היום בוטל ללא הודעה מוקדמת וללא סיבה.

"עושים סדר" בהגשת בן כספית משודרת מאז תחילת השבוע בשידור חי. היום נערכו במערכת התכנית לדיון במלחמה בדרום, וזימנו לאולפן אורחים רלוונטיים לנושא בהם תת אלוף (במיל) גיורא ענבר, השר לשעבר אפרים סנה והעיתונאים משה שלונסקי וירון טן-ברינק. התכנית אמורה הייתה להתחיל בשעה 17:30 כספית והאורחים ישבו באולפן, אולם עד תום זמן שידור התכנית ב-17:55 לא הודיעו להם כי היא בוטלה. בינתיים בערוץ 2 נמשך שידור התכנית "מהדורה ראשונה" עם אורן ויגנפלד.

גורם במערכת "עושים סדר" אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "לא הייתה שום סיבה לעבור לאורן וייגנפלד כשבן יכול להציג את הנושאים הרבה יותר טוב. אפשר היה לפרוץ לאולפן החדשות ולחזור. דווקא בימים כאלה שכולם מדברים על הקקופוניה בתקשורת, אנחנו ב 'עושים סדר' עושים תכנית קצת יותר שפויה. אין סיבה לקחת לנו את השידור. זו התנהגות ברברית, כוחנית וביריונית". מערכת התכנית צפויה לפנות לרשות השנייה בנושא.

רצועת השידור שבין 17:30 ל-18:00 עומדת במרכזו של מאבק ארוך בין חברת החדשות של ערוץ 2 לבין הטלוויזיה החינוכית ונידון לא אחת על ידי מועצת הרשות השניה. חברת החדשות לוחצת לקבל את מחצית השעה הזאת בכדי לשדר מגזין אקטואלי שיוכל להתחרות בתכניתו של רפי רשף בערוץ 10, אולם בטלוויזיה החינוכית מסרבים לוותר על 30 הדקות הללו בהן משודרת בימים אלה התכנית "עושים סדר".

חדשות 2: "לצערנו 'עושים סדר' לא ערוכים למצב"

בן כספית אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "בדרך כלל איני מדבר על ענייני עבודה עם התקשורת, בטח לא כשמדובר על חברים כמו האנשים בחדשות, 2 אבל הפעם אני קצת מתבייש ומנצל את ההזדמנות הזו להתנצל מעומק הלב בשמה של חברת החדשות בפני 'עושים סדר' ולו כדי להציג משהו מהכבוד המקצועי, שהרי כולנו עיתונאים".

מחברת החדשות נמסר: "סמוך לשעת תחילת השידור של הטלוויזיה החינוכית הגיעו הדיווחים על מותם של יותר מארבעים פלסטינים בהפצצת בית הספר בעזה, אירוע בעל משמעות חדשותית שיכול לשנות את מצב הדברים בדרום. בנוסף, הותר לפרסום דבר מותו של קצין צה"ל בתקרית הבוקר. הצורך לדווח על שני האירועים הללו בהרחבה על ידי כתבי חברת החדשות גרם להתארכות 'מהדורה ראשונה'. לצערנו, המשדר של 'עושים סדר' לא ערוך לטפל בדיווחים מהסוג הזה. בכל אופן, הארכת 'מהדורה ראשונה' אושרה על פי הנהלים על ידי הרשות השנייה". מהטלוויזיה החינוכית סרבו להגיב לדברים.

מהנהלת הרשות השניה נמסר בתגובה: "דקות ספורות לפני העברת השידור לטלוויזיה החינוכית התפתח אירוע שחייב את המשך שידורי חברת החדשות מאזור הלחימה בעזה וזאת בהתאם לבקשת העורך הראשי של חדשות 2. בהתאם למדיניות בשעת חירום, ניתנת עדיפות גבוהה לשידורי חברת החדשות בזמן אמת. ההודעה לחינוכית נמסרה מיד כשהתאפשר, דקות ספורות לאחר מכן. אנו מצטערים על האכזבה מהפגיעה בלוח השידורים, אך כידוע שידורי החדשות בזמן אמת פגעו במכלול התכניות בכל הגופים המשדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully