וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים: אין רישיון לדיון

ענת קם

7.1.2009 / 11:52

במכתב לשר התקשורת מבקשים היוצרים להשעות את דיוני ועדת מרדכי, בנוגע למעבר לרישיונות בטלוויזיה המסחרית, עד לאחר הבחירות

מטה מאבק היוצרים פנה אתמול לשר התקשורת אריאל אטיאס בבקשה להשעות את דיוני ועדת מרדכי, הבוחנת מעבר לשיטת הרישיונות בטלוויזיה המסחרית. במכתב שהעבירו היוצרים נטען כי זו אינה התקופה לדון בנושא בעל השלכות משמעותיות כמעבר לרישיונות והם קוראים לשר להקפיא את דיוני הועדה עד לאחר הבחירות לפחות, מאחר שלא ראוי לדבריהם כי שר בשלהי כהונתו יקבל החלטות דרמטיות.

במכתב טענו היוצרים כי הדיון בשאלת המעבר לרישיונות בסמוך לדיונים על המשך פעילות ערוץ 10, "יוצרת מראית עיין של דיוני רפורמה מתוך אינטרס ולא מתוך השלווה והשקט הראויים לדיון שכזה". עוד כותבים היוצרים, כי הימנעותו של השר אטיאס מהתערבות בכשלים הרגולטוריים מעוררת תהיות באשר לכוונותיו בשינוי השוק הנוכחי.

בהמשך נכתב כי התקופה הנוכחית מאופיינת באי ודאות כלכלית שאינה מאפשרת ניתוח מאוזן של השוק. כמו כן, פעילות השידורים הדיגיטליים (DTT) צפויה להתחיל בקרוב ועשויה לחולל שינויים במצבם של גופי השידור השונים. מיזמים נוספים שעשויים להשפיע על השוק שייכים לחברות הסלולריות ולצדן אתרי זכייניות השידור המסחרי נהנים מהכנסות מפרסום אך אינם כפופים לרגולציה.
ש
בסיום מכתבם כתבו היוצרים: "מן הראוי שנושאים אלו לאחר שילמדו ויבחנו לעומק ולארח שכל הגורמים הנוגעים בדבר ייקחו חלק בדיונים, יהיו חלק משמעותי בדיוני הועדה בבואה לסדר מחדש את שוק הטלוויזיה המסחרית בארץ והיבטיו הרגולטוריים. לאור האמור עד כאן אנו פונים אליך בדבריו של רבי עקיבא 'לא עליך המלאכה לגמור' גם אם לא קימת את חציו השני של דבריו 'ואי אתה בן חורין להיבטל ממנה'. אל תשאיר אחריך נזקים ושברים שאנחנו נצטרך לאסוף אחריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully