וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבלואיד? אנדרואיד!

ענת קם

7.1.2009 / 15:14

מדור הספורט הטבלואידי והמכווץ של הארץ סופג ביקורת קשה. העורך לשעבר, רמי רוטהולץ: "הארץ מתנהג כעיתון שהספורט לא חשוב לו"

הפורמט החדש של מוסף הספורט של הארץ סופג ביקורת קשה מגורמים בעולם התקשורת. מאז יום ראשון האחרון מתפרסם המוסף בפורמט של טבלואיד בן ארבעה עמודים ובעיצוב שונה. לפני מספר שבועות החליטו בהארץ לצמצם את מדור הספורט במסגרת הקיצוצים וההיערכות למשבר הכלכלי. במקביל, עזב עורך המדור בשלוש השנים האחרונות איתן מרקוביץ' ובמקומו מונה סגנו שלומי ברזל.

רמי רוטהולץ, עורך המוסף בין השנים 2001-2005 ומי שהוביל את הפרדת עמודי הספורט למוסף נפרד, מהלך שנועד באותן שנים למשוך קהל צעיר יותר להארץ ולהפוך את המדור לרלוונטי ותחרותי יותר: "מבלי להתייחס לעבודתו של שלומי, עד עכשיו התנהל הארץ כעיתון שהספורט חשוב לו ועכשיו הוא מתנהג כעיתון שהספורט לא חשוב לו. לא הייתי אומר שהוא לא חשוב בכלל, אבל כקורא הארץ אני לא מסופק. הספורט איבד את מעמדו בעיתון".

בכיר בעולם התקשורת היה תקיף עוד יותר: "הדבר הזה הוא חרפה, הם באו לברך ויצאו מקללים, העיצוב איום ונורא וגם התכנים דלים. בהארץ משחקים אותה שהספורט לא חשוב ושצריך להשקיע רק בתרבות ואמנות של יום שישי".

גם עיצובו של המדור השתנה, ובראשו מתנוסס עם לוגו חדש. מעצב גרפי ותיק אמר לוואלה! ברנז'ה: "קשה להגיד על זה דברים טובים, זה שינוי לא טוב. המעבר לגודל החדש, שהוא קטן ועלוב, נראה כדי לצאת ידי חובה. השינוי בלוגו הוא לדעתי טעות כי הלוגו הקודם של ערן וולקובסקי עבד טוב".

גם הקוראים מתלוננים

דורון ברגר, כתב ספורט הארץ במשך כעשר שנים והיום העורך הראשי של אתר "טלספורט", עדין יותר בביקורתו: "נתחיל מהדבר הטוב והוא המוסף הגדול יותר של יום ראשון. מעבר לזה, בכל דבר בחיים, ללכת אחורה זה לא דבר שהוא טוב. לפני חמש שנים בערך עברנו לשישה עמודים, שינוי שעבדנו עליו במשך שנתיים. אם אחרי חמש שנים עוזבים את זה ולא בגלל שזה נכשל, זה לא טוב".

ברגר מציין כי מבחינת תוכן המדור הפגיעה לא הייתה מאוד גדולה: "המדור נראה פחות מכובד אבל הפגיעה לא משמעותית. האנשים שמנהלים אותו היום צריכים להלחם להחזיר אותו למה שהיה קודם כמה שאפשר, בין אם להגדיל את מספר העמודים או לשנות את המיקום. זו הוכחה שקברניטי העיתון פחות מחזיקים מספורט. המפתח אצל שלומי ברזל, הוא צריך לשבת לראשי העיתון על הראש כדי לשנות את המוסף".

מקורבים להנהלת העיתון סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי בימים האחרונים התקבלו פניות רבות של קוראים נגד הפורמט החדש וייתכן כי הוא אף ישונה בעקבותיהן.

לא התקבלה תגובת הארץ לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully