וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוגה הומניטרית

ענת קם

8.1.2009 / 15:27

בצעד נדיר הופיעו היום כתבות של עיתונאי ידיעות אחרונות רון בן ישי בשערי שלושה עיתונים יומיים. הפרחים לדובר צה"ל

הפול התקשורתי במסגרתו התלוו שלושה עיתונאים ישראליים לכוחות צה"ל בעזה הביא להישג נדיר בו הופיעו כתבותיו של עיתונאי ידיעות אחרונות רון בן ישי על השערים של ידיעות, מעריב וישראל היום. פול תקשורתי הוא מעשה נהוג ומקובל בכל מקרה בו יש מגבלה טכנית לאפשר כניסת כתבים וצלמים רבים, אולם פרסום כתבה בעיתונות הכתובה תוך מתן קרדיט לכתב העיתון המתחרה הוא ארוע יוצא דופן.

נטע ליבנה, ראש מערכת החדשות במעריב, הסביר לוואלה! ברנז'ה את השיקולים מאחורי הדפסת שמו של בן ישי בשער העיתון: “רון בן ישי הוא פיגורה ביטחונית, למה שאמנע מקוראי מעריב את הכתבה שלו רק בשם מלחמה עקובה מדם בין ידיעות ומעריב? זו הפעם הראשונה שאנחנו יכולים לתת לקוראים טקסט שלא עבר דרך המסננת של דובר צה"ל. אין משהו ראוי וטוב יותר בעיניי". עמוס רגב, עורך ישראל היום אמר לוואלה! ברנז'ה: "אני מאוד מעריך את רון בן ישי" אך סירב להוסיף. יוצא דופן היה עיתון הארץ, שנמנע לחלוטין מפרסום ידיעה בנושא.

רפי מן: זה ראוי והולם

רפי מן, עורך עמודי הדעות במעריב ומרצה לתקשורת באוניברסיטה העברית ובבית הספר "כותרת", הסביר לוואלה! ברנז'ה על העקרונות של הפול התקשורתי: “השיטה של פול מקובלת בכל המקומות בעולם. כשיש פוטו-אופ בבית הלבן למשל, לא מכניסים לחדר הסגלגל מאה או אלף אנשים. יש פול יומי שמכניס נציג אחד של העיתונות הכתובה, אחד של הרדיו ואחד של הטלוויזיה וזה מוסכם על כולם ועובד בצורה חלקה.

"במובן מסוים אין כאן חידוש אלא חזרה למסורת של העבר. במבצעים צבאיים רבים, עוד בתקופת פעולות התגמול וגם בפתחלנד של דרום לבנון נכנסו כתבים עם כוחות. בזמן האחרון זה באמת פחות קורה". מן מציין כי לראות שם של כתב על שער העיתון המתחרה אמנם אינו אירוע שכיח, והוסיף "כשקראתי מעריב הבוקר זה לא גרם לי אי נוחות כי רון בן ישי הוא כתב ותיק ומנוסה והטקסט שלו היה מצוין. זה דבר ראוי והולם שלא פוגע בהמשך התחרות בין העיתונים בסיקור המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully