וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוס ומינוס זה עדיין מינוס

ענת קם

11.1.2009 / 16:27

בכירים בעולם התקשורת: הסכם ההבנות בין רשת לערוץ 10 הוא נסיון להפעיל לחץ על הרגולטור: "לרשת יש נכס אחד אחרון, וזה המספר 22 בשלט"

"המגעים בין ערוץ 10 ורשת הם חסרי בסיס מעשי וכל תכליתם היא השפעה על הרגולטור" כך טוען היום בכיר בעולם התקשורת המקורב לבעלי המניות של רשת. הסכם ההבנות בין הצדדים משרת אינטרסים מסוימים של כל אחד מהם ולא מבטא מיזוג מעשי. לדברי המקורב, רשת מנסה להגיע לעמדה טובה יותר לקראת משא ומתן למיזוג בינה ובין קשת, מהלך שנידון כבר כמה שנים. ההערכות ברשת הן כי בקשת יסרבו למיזוג של 50-50 ורשת ניסו ללחוץ אותם עם ההליכה לערוץ 10.

מנגד, ערוץ 10 שעתידו לוט בערפל ושב-1 במרץ עלולה מועצת הרשות השנייה להכריז על אי הארכת זיכיונו, מנסה להבהיר לגופי הרגולציה מה עלול לקרות במידה שיחליטו על סגירתו. בכיר בערוץ 10 אמר לוואלה! ברנז'ה: "אי הארכת הזיכיון של ערוץ 10, שנגמר בינואר 2010, פירושה יציאה למכרז אך בפועל מדובר בעצם בסגירתו של הערוץ, מאחר ובמצב הכלכלי הנוכחי ההערכות הן שלא יהיו גופים שייגשו למכרז, בטח ובטח שלא על רקע ההפסדים העצומים שהסב הערוץ לבעליו הנוכחיים".

הסכם ההבנות שנחתם בין הצדדים בשבוע שעבר כולל שתי אופציות אולם אף אחת מהן אינה ריאלית. האפשרות האחת היא שרשת תמכור את ארבעת ימי השידור שלה לקשת, תצא מערוץ 2 ותתאחד עם ערוץ 10 לזכיין אחד שישדר שבעה ימים בשבוע בערוץ 10. לדברי המקורב לבעלי המניות ברשת: “רשת נמצאת במצב כלכלי גרוע מאוד, כולל בעיות עם הבנקים. שאר בעלי המניות לא מוכנים להזרים כסף מכיסם וזה משתק את החברה כי אודי אנג'ל לא ייתן מכסו לבד. במידה של איחוד עם ערוץ 10%, אנג'ל קונה את החלקים של שאר בעלי רשת שמתים להפטר מהחלק שלהם ומחזיק 50% מהגוף המאוחד. את שאר ה-50% יחזיקו בעלי המניות של ערוץ 10”. מהלך זה נראה בעייתי מאחר שהוא יחבר את ההפסדים של רשת וערוץ 10 ולא יהווה תחרות אמיתית לקשת, שרק תתחזק מהמעבר לשבעה ימים. “ערוץ 10 חי מהחולשות של ערוץ 2 בארבעת הימים של רשת. לרשת נשאר נכס אחד בלבד, את כל השאר היא הרסה, והנכס הזה הוא שהיא יושבת על מספר 22 בשלט. היא לא תוותר על הנכס הזה כל כך מהר".

בכירים ברשת דוחים את הטענות וגורסים כי המהלך הינו ריאלי ואינו רק "בלון ניסוי" כפי שנטען לאחרונה.

ומה יקרה לחדשות 10?

גם תרחיש בו בעלי המניות של ערוץ 10 עוזבים את הערוץ ומצטרפים לארבעת ימי השידור של רשת בערוץ 2, ככל הנראה לא יקבל את האישורים הדרושים. סגירת ערוץ 10, על אף שלא עמד במחויבויותיו, וחזרה לערוץ מסחרי אחד נראית לא אפשרית במצב השוק הנוכחי. בנוסף, סגירת הערוץ תחייב בהכרח גם את סגירת חדשות 10 - דבר שנועד גם הוא להבהיל את הרגולטור. בכיר ברשת התייחס לסוגיית החשכת ערוץ 10 ואמר: "זה משהו שנשקל בעבר, אף אחד לא מפחד מזה".

אותם גורמים העריכו כי על פי התרחיש הסביר, הרשות השנייה תיבהל מהאפשרות של סגירת ערוץ 10 ותאריך במרץ את זיכיון הערוץ בשנתיים נוספות. במהלך תקופה זו צפויה ועדת הרישיונות של משרד התקשורת לסיים את עבודתה והליך מתן הרישיונות עשוי להיכנס להילוך גבוה. לא זו אף זו, בעתיד גם עשוי להשתנות מערך הרגולציה על הטלוויזיה בישראל ותוקם ברית המועצות, איחוד מועצת הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולווין, מהלך שנשקל כבר כמה שנים. בתרחיש האופטימלי, רגולציה זו תתערב פחות בתוכן השידורים ותאפשר פעילות חופשית יותר לגופים המשדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully