וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב יגיש את "הפוליגרף"? אל תבנו על זה

ענת קם

12.1.2009 / 0:01

ברשות השניה לא ממהרים לקבור את ערוץ 10. החשכה? יש ערבויות להמשך השידורים. חדשות 10? הזכיין החדש יחוייב להפעיל חברת חדשות. רשת? לא תוותר בחיים על ערוץ 2

הרשות השניה צפויה לדון בעוד מספר שבועות ב-26 בפברואר בשאלת הארכת הזיכיון של ערוץ 10, כשברקע מרחפת שאלת המיזוג בין רשת לערוץ 10. ברשות להגבלים עסקיים טרם התקבלה בקשה רשמית מטעם החברות לבחון את המיזוג ביניהן, אולם בדיקות מיזוג בסדר גודל כזה עשויות להמשך כמה שבועות וקרוב לוודאי שעד לישיבת הרשות הגוף הממוזג לא ממש יספיק לקרום עור וגידים. אחד התרחישים אליו נערכים ברשות הוא שמרגע המיזוג יעזבו בעלי ערוץ 10 את הערוץ עוד לפני תום תקופת הזיכיון. במצב זה, כדי למנוע החשכה של המסך, תנצל הרשות את הערבויות שהפקידו בעלי הערוץ, בסך כמה עשרות מיליוני שקלים, כדי לאפשר לערוץ "לצוף" עד תום תקופת הזיכיון באמצעות שידורים חוזרים ותכנית זולות.

תרחיש נוסף הוא זה לפיו בעלי המניות של ערוץ 10 מודיעים לרשות כי הם מוותרים על הארכת הזיכיון. במצב כזה כופים בעלי המניות על המדינה לפרסם מכרז חדש על הפעלת הערוץ. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי אחת האפשרויות שנשקלות על ידי הרשות השניה היא שינוי תנאי המכרז כך שהערוץ החדש יהיה שונה בדרישותיו מערוץ 2, ועשוי להיות, לדוגמא, ערוץ בדגש על שידורי חדשות שלא יהיה מחויב לשעות שידור של דרמה ותעודה בדומה לזכיניות ערוץ 2. ברשות צופים כי על אף המשבר הכלכלי יהיו קבוצות שייגשו למכרז על הפעלת הערוץ. שאלת עתידה של חברת החדשות של ערוץ 10 טרם נידונה, אולם גם אם ישונו תנאי המכרז יהיה הזכיין החדש מחוייב בהפעלת חברת חדשות. הוא יוכל לרשת את חברת החדשות הקיימת ולהמשיך להפעילה.

"ערוץ 2 הוא מותג ורשת היא חלק ממנו"

ברשות השנייה מעריכים כי במזכר ההבנות כתובים שני תרחישים מאחר שרשת וערוץ 10 עדיין לא יודעים מה האפשרות שניתן יהיה להוציא לפועל - עזיבת רשת את ערוץ 2 או הצטרפות בעלי המניות של ערוץ 10 לרשת שתמשיך לשדר בערוץ 2. בכיר ברשות השנייה אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "לא סביר שרשת תרצה לצאת מערוץ 2, הוא מותג והיא חלק ממנו".

שאלה נוספת איתה יצטרכו להתמודד ברשות, במידה שהמיזוג יאושר על ידי הרשות להגבלים עסקיים - אישור שכלל לא בטוח שיגיע ואם כן, יגיע בכפוף להגבלות ושינויים - היא שאלת מחוייבויות הזכיינים. ערוץ 10 חייב כעת לרשות, על פי מסקנות ועדת תורג'מן, למעלה מאה מיליון שקלים. לרשת עצמה יש מחויבויות עבר שטרם מולאו עוד משנת 2006. מאחר שברשות לא התקבלה בקשה רשמית לדיון בעניין המיזוג טרם החלו בבחינת השאלה לעומק, אולם מדובר בסכומי כסף גבוהים ולא נראה שהרשות תוותר על חובות אלה גם לאחר המיזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully