וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיקו אותנו

ענת קם

12.1.2009 / 11:54

יוסי ורשבסקי לעובדי ערוץ 10: "אם הרשות השנייה תישאר מקובעת ברצון לשמר את עצמה ואת חוקיה האנכרוניסטיים, ייסגר הערוץ ותיסגר חברת החדשות"

זכיינית ערוץ 2 רשת וערוץ 10 חתמו היום על מזכר ההבנות לקראת מגעים למיזוג. כפי שפורסם בימים האחרונים, על פי ההסכם עשוי המיזוג להתבצע במיזוג פעילות ערוץ 10 אל תוך רשת ושידור משותף בערוץ 2 או מיזוג פעילות רשת אל תוך ערוץ 10. בכל אחת מהאפשרויות יחזיקו הצדדים בחלקים שווים בערוץ המשותף. במקרה של מיזוג ערוץ 10 לתוך רשת, יפעל הערוץ הממוזג מזיכיון רשת עד לשנת 2015. במקרה של מיזוג רשת לתוך ערוץ 10, הערוץ הממוזג יפעל תחת הזיכיון של ערוץ 10, שבשלב זה נמצא בתוקף עד סוף ינואר 2010, אך ניתן להארכה בתנאים מסוימים עד ינואר 2014.

שני הצדדים מינו את פרופסור יצחק סוארי ואת מנחם פרלמן כנאמנים מומחים על מנת שיבחנו את המשמעויות המסחריות, הכלכליות והרגולטוריות של כל אחת מהאפשרויות למיזוג, ויגישו המלצותיהם עד סוף החודש.

בהודעה משותפת שמסרו הצדדים נמסר: "המשבר הכלכלי העולמי צפוי להשפיע באופן מהותי על המשק הישראלי בשנת 2009. שני הצדדים מבינים כי רק חשיבה 'מחוץ לקופסא' תאפשר להם לשרוד את התקופה הקשה ולהגן לא רק על האינטרסים של בעלי המניות, אלא של הציבור הישראלי ושל אלפי העובדים המתפרנסים משני הערוצים, באופן שיבטיח את המשך הפעילות הסדירה. במצב הרגולטורי הנוכחי, נוכח גודלו של שוק הפרסום מחד, ושיטת ההסדרה הרגולטורית מאידך, סובלים הגופים המשדרים מהפסדים שרק הולכים ומתעצמים כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי והמיתון שחווה המשק הישראלי. כל זאת, מחייב שינוי מבני מהותי בגופים המשדרים וברגולציה שחלה עליהם. אנו פועלים לשינוי המבנה העסקי והרגולטור צריך להתגייס ולשנות את המבנה הרגולטורי. שיתוף הכוחות יאפשר את המשך ההשקעה ביצירה טלוויזיונית ישראלית מקורית והצלת התעשייה שנמצאת באחת משעותיה הקשות ביותר. מיזוג בין שני הצדדים יבטיח את חיזוק התחרות בשוק הטלוויזיה".

"מדינת ישראל תישאר עם ערוץ מסחרי אחד פחות"

מנכ"ל ערוץ 10 העביר היום מייל לעובדי הערוץ ובו הוא מספר להם על ההסכם שנחתם. על פי ורשבסקי במידה ויתממש המיזוג כך שערוץ 10 יתמזג לרשת תיסגר חברת החדשות של ערוץ 10.

"אם הרשות השנייה תישאר מקובעת ברצון לשמר את עצמה ואת חוקיה האנכרוניסטיים, ייסגר הערוץ ותיסגר חברת החדשות, ובעלי מניות 10 ייכנסו שותפים ברשת. וכך מדינת ישראל תישאר עם ערוץ מסחרי אחד ועם חברת חדשות אחת, ו-3,000 משפחות מחוסרות עבודה - אבל עם רשות שנייה שסוגרת ערוץ ומשמרת את עצמה". ורשבסקי מציין כי "כולי תקווה שהשכל הישר ינצח והרשות תמצא את הדרך להאריך את הזיכיון".

לסיכום כתב ורשבסקי כי "תקופה לא קלה של אי ודאות עומדת לעבור על כולנו - דווקא כשעובדי הערוץ בכלל וחברת החדשות בפרט עובדים לילות כימים על מנת לשדר את החדשות הטובות בישראל. אנחנו שעברנו תקופות לא פשוטות, נדע לעבור גם את זה. עד אז נשמור על אופטימיות ונמשיך לייצר טלוויזיה איכותית ואת החדשות הכי מקצועיות בישראל".

מהרשות השניה נמסר: "לא שופטים אדם בעת מבוכה, צער ומצוקה ולכן אין מקום להתייחס לדברים. ההדברות העניינית תימשך בהתאם לחוק ולכללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully