פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      שלמה מן עולה למתפרצת

      העיתונאי שהפעיל את הבלוג "עומדים בשער" תובע את אתר ONE, את העורכת הראשית אופירה אסייג ואת חברת בזק בינלאומי

      העיתונאי שלמה מן, שכתב בעבר את בלוג ביקורת תקשורת הספורט "עומדים בשער", הגיש היום לבית משפט השלום בתל אביב תביעה על סך חצי מיליון שקלים נגד אתר ONE והעורכת הראשית שלו אופירה אסייג וכן נגד חברת האינטרנט בזק בינלאומי. באמצעות עורכי הדין שמעון מורמי ויהונתן קלינגר טוען מן כי בזק בינלאומי סיפקה ל-ONE ולאסייג את פרטיו בצורה שאינה חוקית וכך נחשפה זהותו ככותב "עומדים בשער", עליו חתם בשם הבדוי "ייגרמייסטר".

      תחת הכינוי ייגרמייסטר הפעיל מן, לשעבר עורך בדסק הספורט של מעריב, את הבלוג "עומדים בשער" באתר תפוז בין אוגוסט 2007 למרץ 2008. מן הפסיק להפעיל את הבלוג בעקבות דרישת תפוז להסיר חלק מתכניו, דרישה שהגיעה בעקבות פניית ONE. בחודש מאי הגיש ONE תביעה על סך שני מיליון שקלים נגד מן וכן נגד מפעילי הבלוג שקדמו לו, עודד קרמר ורביב שכטר, בטענה שבבלוג פורסמו קטעים המהווים לשון הרע. סמוך להגשת התביעה הגיש מן תלונה במשטרה נגד ONE בטענה שחדרו לפרטיותו וחשפו את זהותו בניגוד לחוק. בעקבות חשיפת זהותו פוטר מן מעבודתו במעריב.

      בכתב התביעה שהוגש היום טוען מן, כי פרטיו האישיים היו יכולים להגיע ל-ONE אך ורק מבזק בינלאומי, מאחר שהיא היחידה שבידיה הנתונים המקשרים מספר IP לזהות המחזיק בו. לדברי עורך הדין יהונתן קלינגר, המייצג את מן: "הטענה שלנו היא שאין שום דרך לקבל זהות משתמש בלי צו בית משפט. העובדה שהזהות נחשפה אומרת אחד משני דברים: או שמישהו בבזק סיפק אותה או שבזק לא הגנה בצורה טובה מספיק על מאגר נתוני המשתמשים שלה".

      בהמשך כתב התביעה נכתב: "עקב פיטוריו מהעיתון מעריב, ובעיקר עקב הרקע לפיטוריו, כאשר נקשרו לשמו חוסר לויאליות למקום העבודה עקב העברת ביקורת בבלוג גם על מדור הספורט של מעריב, נרתעים מעסיקים פוטנציאליים בתחום התמחותו של התובע מלהעסיקו. התובע פנה למספר מקומות עבודה, בין היתר בתחום התמחותו, עריכת מדורי ספורט, ובכולם נדחה בשל הרקע לחשיפתו ופיטוריו ממעריב... אלמלא הדרך הלא חוקית בה נחשף התובע, לא היה עומד במצב זה, לא היה מפוטר ואם היה עוזב את העיתון מעריב, יכול היה למצוא ביתר קלות מקום עבודה חלופי". בהמשך אף טוען מן כי התביעה פגעה בחופש הביטוי שלו ולמעשה גרמה נזק למהות האינטרנט הישראלי ולחופש הכתיבה בו.

      עורך הדין שי אליאס, המייצג את ONE ואסייג: "לא ידוע לי על כתב התביעה. כשהוא יגיע, אם יגיע, נגיב עליו בבית המשפט. חבל שאנחנו שומעים על כך מהתקשורת כאשר על פי החוק התובע חייב להעביר לי את כתב התביעה".מבזק בינלאומי נמסר: "כתב התביעה הנדון התקבל בבזק בינלאומי בשעות אלו. לפיכך, אנו נתייחס ונגיב בעניינו רק לאחר שנלמד אותו לעומקו. באופן עקרוני, בזק בינלאומי נאלצת לחשוף פרטי מנוי אך ורק בכפוף לקבלת צו בית משפט בנושא".