וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא הולכים בריינס

אופיר בר-זהר

14.1.2009 / 17:01

ערוץ 10 ורשת הודיעו לרשות השנייה, למשרד התקשורת ולרשות להגבלים עסקיים על המגעים בין שתי החברות

ערוץ 10 ורשת דיווחו היום על המגעים למיזוג ביניהם. במכתב קצר שנשלח לרשות השנייה, למשרד התקשורת ולרשות להגבלים עסקיים צוין כי הצדדים פתחו במגעים למשא ומתן וישתפו פעולה עם כל שאלה בנושא.

בנוסף צורף למסמך העתק של מזכר ההבנות אשר נחתם בין הצדדים בתחילת השבוע. המכתב נשלח על ידי עורך דין ישראל מימון שמטפל בעסקה יחד עם עו"ד רם כספי.

במזכר ההבנות שנחתם נכללת הצהרת כוונות של הצדדים בנוגע למיזוג שתי החברות. אחד הסעיפים אשר נמצא במזכר ההבנות מתייחס לרצונן של שתי החברות להשקיע חצי שנה בקידום נושא המיזוג בין שתיהן, וכן כולל המזכר סעיף נו-שופ. כלומר סעיף המקנה בלעדיות לצדדים במשא ומתן בנושא המיזוג למשך חצי שנה, ובעצם מוציא מהתמונה את זכיינית ערוץ 2 קשת, אשר היתה המועמדת המרכזית למיזוג עם רשת עד כה.

לדברי גורמים בסביבת העסקה, כסף לא אמור להחליף ידיים במהלך המיזוג - מאחר שכל אחת מהזכייניות הקיימות כיום בשוק חולשת על כשליש מהשוק, גם אם היא מגיעה לנתח זה משידור במשך כמות שונה של ימים.

על הפרק נמצאות שתי אפשרויות: הראשונה היא שהחברה החדשה והממוזגת תשדר בשבעת ימי השידור של ערוץ 10, והשנייה היא שהחברה הממוזגת תשדר רק בארבעת הימים של רשת בערוץ 2. לדברי גורם המקורב לנושא, "גם מבחינת הרגולציה וגם ברמת ההיתכנות הכלכלית לא ברור איזו אופציה אפשרית ויותר טובה. שתי האפשרויות על השולחן". גורמים רבים בקרבת העסקה מציינים כי נקודת המוצא היא כי השוק במתכונתו הנוכחית לא יכול להכיל שלוש חברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully