וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבודו התפטר

עידו באום

15.1.2009 / 11:08

רשות השידור לא שילמה מקדמה והמגשר בסכסוך עם נעמי לויצקי התפטר. השופט שלום ברנר: "איני מורגל בהתנהלות כזו"

התנהלותה של רשות השידור במסגרת הליך גישור גרמה לשופט המחוזי בדימוס שלום ברנר להודיע על ביטול הסכמתו לשמש מגשר בסכסוך בין הרשות לבין אשת התקשורת נעמי לויצקי. השופט ברנר הודיע על הסרת הסכמתו לשמש מגשר בסכסוך במכתב חריף שכתב לפני ימים אחדים למחלקה המשפטית של הרשות, לאחר שזו לא מילאה אחר הסכמות הגישור ולא העבירה את תשלום שכר המגשר כנדרש.

בין לויצקי לרשות השידור וליו"ר הרשות משה גביש תלוי סכסוך הנוגע לתוכנית בנושאי תקשורת "מקורות יודעי דבר", שהגישה לויצקי בערוץ הראשון.

בפגישה שהתקיימה בין עו"ד ארנה לין, פרקליטתה של לויצקי, לבין עו"ד מרסיה צוגמן, סגנית היועצת המשפטית של הרשות, סוכם על העברת הסכסוך לגישור. לויצקי פנתה לנשיאת מועצת העיתונות, שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, וביקשה ממנה להמליץ על מגשרים פוטנציאליים. דורנר הציעה את השופט בדימוס שלום ברנר ואת השופטת המחוזית בדימוס יפה הכט. לויצקי העבירה את שני השמות לבחירת הרשות וזו בחרה לקיים את הגישור בפני ברנר, שנתן את הסכמתו לכך. ברנר, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים לשעבר, קבע שתי ישיבות ושני הצדדים סיכמו להעביר לו מסמך כוונות וציפיות מהליך הגישור, וכמו כן לשלם לו מקדמה. שכרו של ברנר נאמד ב-400 דולר לשעה.

לויצקי מילאה אחר ההסכמות, אך רשות השידור לא קיימה את חלקה וערמה קשיים על ההליך שהביאו את ברנר לידי כתיבת מכתב חריף למחלקה המשפטית: "משום מה ועל אף המובטח לא העבירה אלי רשות השידור עד כה את נייר העמדה המשקף את כוונותיה וציפיותיה מהליך הגישור.

"גם המקדמה שנתבקשה עדיין לא שולמה על אף שהועברו לבקשתך ולבקשת מחלקת החשבונות לא פחות מחמישה מסמכים ואישורים שהתבקשתי למלא ולשלוח. איני מורגל בהתנהלות שכזו ואין לי פנאי לעסוק בכתיבת תזכורות נוספות. לפיכך ובנסיבות אלה הסכמתי לשמש כמגשר בסכסוך הנדון בטלה בזה וכמוה בטלות גם שתי הישיבות שהועדתי לקיומו".

רשות השידור מסרה בתגובה: "על אף שאין זה מקובל לשלם שכר גישור כמקדמה אלא עם התקדמות הישיבות, סטתה הרשות מנוהל זה ועל פי דרישת המגשר אושר לו תשלום מקדמה. הרשות הכינה נייר עמדה שהיה אמור להישלח לפני כמה ימים למגשר, כשבועיים לפני מועד הישיבה הראשונה שנקבעה. צר לנו כי המגשר משיקולים שלו בחר שלא לקיים את הגישור. הרשות והצד השני יפנו למגשר אחר".

לויצקי ביקשה שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully