וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג רשת וערוץ 10 - איגוד חברות הפרסום תומך

אופיר בר-זהר

15.1.2009 / 13:43

יו"ר האיגוד יאיר גלר: "למרות הפגיעה בתחרות, המצב שבו שלושה גופי שידור מפסידים כסף גורם נזק לתעשייה כולה"

איגוד חברות הפרסום הודיע היום כי הוא תומך במיזוג הנרקם בין רשת לערוץ 10. זאת למרות שהדבר עלול להביא להקטנת כמות הזכייניות ובעקבות כך לירידה ברמת התחרותיות בתחום, דבר שיפגע ישירות במפרסמים אשר ייתקלו בתנאי סחר קשיחים יותר.

יו"ר אגוד חברות הפרסום, יאיר גלר, אמר בנוגע למיזוג, אשר המגעים לקיומו נחשפו לראשונה ב-TheMarker, כי "אנו נעדיף את מהלך המיזוג המוצע על אף שיש בו צמצום לכאורה של מספר גופי השידור, דבר הפוגע בתחרות, אולם המצב שבו שלושה גופי שידור מפסידים כסף גורם נזק לתעשייה כולה והינו מצב בלתי אפשרי בפרט לאור המשבר הכלכלי".

גורמים בתעשיית הפרסום התנגדו היום להודעה שנמסרה ואמרו כי זו לא העמדה שאנשי הפרסום מחזיקים בה, וכי רובם באופן חד משמעי בעד תחרות ולא בעד צמצומה. הגורמים התקשו להסביר מדוע מפרסם אגוד חברות הפרסום הודעה כזו.

האגוד התייחס בהודעתו גם למה שנחוץ לאחר התאוששות השוק ומסר כי "לאחר ייצוב והבראת תחום הטלוויזיה יהיה נכון לפתוח גם את הכבלים והלוויין לפרסומות כמוצע בחוק התקציב של משרד האוצר". באגוד התייחסו לתרחיש שבו מצטרפת רשת לערוץ 10 ואמרו כי "אנו מעריכים כי חבירת רשת לערוץ 10, לשבעה ימי שידור יחד עם חברת חדשות איכותית, יצרו שחקן יציב ואיכותי. במקביל, יהיה צורך כמובן, וזאת באמצעות חקיקה לאפשר ל"קשת" לשדר 7 ימים תוך השענות על חברת החדשות של ערוץ 2. על השאלה מה יקרה במידה שערוץ 10 יתמזג לתוך רשת ויביא לסגירת ערוץ 10 במתכונתו הנוכחית, אמר גלר כי "בסוף היום נשמח מאוד שיהיו שני ערוצי ברודקאסט שכל אחד ישדר שבעה ימים בשבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully