וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא זעק בשידור חי: צה"ל הרג את בנותי

ענת קם

16.1.2009 / 23:36

כתב חדשות 10 שלומי אלדר שוחח בשידור עם ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש דקות לאחר שביתו הופגז: "בשיחת טלפון אחת התבררו לתושבי ישראל מימדי הזוועה שמתחוללת ברצועת עזה"

טרגדיה התרחשה אתמול (שישי) בשידור חי בערוץ 10 כשד"ר עז א-דין אבו אל-עייש, רופא פלסטיני, יצר קשר עם כתב חדשות 10 שלומי אלדר דקות ספורות לאחר שביתו הופגז מאש צה"ל. אלדר, ששהה באותה עת באולפן השידור שהגישה אושרת קוטלר, מיהר להעלותו לשידור באמצעות הטלפון הנייד וזעקות השבר שלו על מות שלוש מבנותיו הועברו בשידור חי.

אלדר, שיצא לפני שעה קלה מבית החולים תל השומר, שם יושב ד"ר אבו אל-עייש לצד מיטות בנותיו הפצועות, סיפר לוואלה! ברנז'ה על השתלשלות האירועים: "בתחילת המלחמה הוא יצר איתי קשר ואמר לי 'מה קורה פה, השתגעתם'. בתחילת השבוע הוא התקשר לספר שיש טנקים ליד הבית שלו. באותו זמן הייתי אמור לעלות לשידור בתכנית הרדיו של גבי גזית, לדבר על מה שקורה בעזה, והבנתי שהדרך הכי טובה להרחיק את הטנקים מהבית שלו היא להעלות אותו לשידור. באמת העלו אותו לשידור וכתוצאה מזה הטנקים זזו משם. היום ישבתי באולפן בין שלוש לחמש ובערך בשעה ארבע הטלפון צלצל. כשראיתי שזה הוא הבנתי שאני צריך לענות אפילו שאני באמצע שידור. הוא צרח וסיפר שיורים עליו. באינסטינקט הפסקתי את אושרת ושמתי את הפלאפון על רמקול כי הבנתי שרק ככה, דרך הטלוויזיה, אפשר יהיה להוציא את הפצועים".

עם הישמע דבריו של ד"ר אבו אל-עייש החלו במערכת חדשות 10 להפעיל את כל הגורמים האפשריים על מנת לסייע בחילוצו ובהעברת בני משפחתו הפצועים לבתי חולים בישראל. אלדר והפרשן הצבאי אלון בן דוד שוחחו עם גורמים שונים בצה"ל ובמגן דוד אדום וכן עירבו את ארגון רופאים לזכויות אדם. אלדר אף שוחח עם שלמה סבן, מנהל מעבר ארז, על מנת שיאפשר את מעבר האמבולנסים לשטח ישראל.

"דרך דוגמה אחת שהתנהלה בשיחת טלפון, התבררו לתושבי ישראל מימדי הזוועה שמתחוללת ברצועת עזה. אני אומר זוועה כי מדובר בלמעלה מאלף הרוגים, חלק ניכר מהם אזרחים, ומצער אותי שבשיחת טלפון כזאת ובטרגדיה של אדם שדובר עברית יכולנו להעביר את זה", סיפר אלדר. “כל הרופאים של תל השומר נמצאים איתו עכשיו, הוא הרי עבד שם, וזה פשוט מראה הזוי. הוא חלק מפה והוא לא מפה, הוא שייך ולא שייך". עוד אמר אלדר, כי "הדבר הכי מקומם זו תגובת צה"ל שטענה שבוצע ירי מהבית שלו".

כאמור, שלוש מבנותיו של ד"ר אבו אל-עייש נהרגו בתקיפת צה"ל היום אחר הצהריים. מלבד שתי בנותיו הפצועות, נפצעו גם שניים מאחיו ואחד מהם הועבר לתל השומר. בתו של האח שנפצע ונשאר בעזה הועברה לבית החולים ברזילי ומוטסת כעת לתל השומר במצב אנוש.

אלדר, שמכיר את ד"ר אבו אל-עייש מזה כשלוש שנים, סיפר הערב כי אשתו נפטרה מסרטן לפני שלושה חודשים: "אז סייענו לו לעבור דרך מעבר אלנבי כדי שיספיק להיפרד ממנה. הוא אמר הערב בזעקות שאחרי מותה הבנות היו כל חייו. על הבת הבכורה הוא סיפר שהיא רצתה ללכת ללמוד באוניברסיטת חיפה. אחת הבנות שלו סיפרה לו היום שהיא קיבלה מחזור והוא אמר לה 'באמצע המלחמה קיבלת מחזור, עכשיו את אישה' ועכשיו היא נהרגה".

הארוע שסוקר בהרחבה בחדשות 10 זכה להתייחסות גם מצד המתחרים בחדשות ערוץ 2. במהלך אולפן שישי דיווח משה נוסבאום על המקרה מבית החולים ברזילי ואף הזכיר כי מדובר בתקרית ששודרה בשידור חי בערוץ המתחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully