וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה אוסר על שלמור-אבנון-עמיחי להתקשר עם אורן יוניוב

עדי דברת

19.1.2009 / 16:19

הצו אוסר על המשרד להעסיק את יוניוב בכל חברה, מיזם או גוף שקשור אליו. השופט אוקון: "יוניוב עצם את עיניו לנוכח קיומה של הוראת הצינון"

בהמשך לתביעת משרד הפרסום ראובני פרידן, הוציא השופט בדימוס בעז אוקון, המשמש כבורר בסכסוך בין משרדי הפרסום ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי, צו מניעה לשנה האוסר על שלמור-אבנון-עמיחי להתקשר בכל דרך, במישרין או בעקיפין, עם אורן יוניוב.

אוקון הבהיר כי אסור לשלמור אבנון עמיחי להעסיק את יוניוב בכל חברה, מיזם או גוף שקשור לשלמור, וכי גם אם יוניוב מקים חברת מדיה חדשה, אין הוא יכול לסכם עם שלמור אבנון עמיחי, שהמשרד יקבל חלק מהרווחים של אותה חברת מדיה.

בנוגע לטענת יוניוב, לפיה הוא לא היה מודע להתחייבויות שהצדדים נטלו על עצמם שלא להתקשר עימו, אמר אוקון: "יוניוב עצם את עיניו לנוכח קיומה של הוראת הצינון, או למצער יכול היה לדעת עליה", אמר.

בהתייחס לתוספת להסכם אשר נחתמה בשנת 2008, קיבל הבורר את טענות ראובני פרידן, לפיהן שינויים שהוכנסו בנוסח סעיף הגבלת ההעסקה של יוניוב, לא נועדו לשקף הסכמה חדשה לפיה תותר העסקתו במקרה של פירוק יונייטד. הבורר קבע, כי גם הפרשנות האובייקטיווית של הסעיף וגם אומד דעת הצדדים מלמדים כי נותרה בעינה ההסכמה, לפיה שלמור לא תוכל להעסיק את יוניוב, הן במקרה של התפטרות או פיטורין, והן במקרה של פירוק יונייטד מחמת אי הארכת הפטור של הממונה על ההגבלים העסקיים.

לפני כמה חודשים החליטה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, להורות על פירוקה של חברת רכש המדיה יונייטד - שעסקה עד אז ברכישת שטחי פרסום וזמן אוויר בעבור לקוחות משרדי הפרסום שלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן, ואף היתה בבעלות מלאה של שני המשרדים.

יוניוב ושלמור-אבנון-עמיחי התכוונו להקים חברת רכש מדיה חדשה, אך מהלך זה גרר תביעות הדדיות של שני המשרדים. ראובני-פרידן טענו בבקשה לביהמ"ש כי בהסכם המייסדים של יונייטד נקבע שבמידה שהחברה תתפרק יהיה יוניוב מנוע למשך שנתיים לעבוד עם מי מהצדדים - שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן. השופט המחוזי זפט נתן צו מניעה זמני למשך שנתיים והפנה את הצדדים לבורר. הבורר, כאמור, נתן כעת צו מניעה למשך שנה אחת.

בעבר הודיע יוניוב כי חברת רכש המדיה החדשה שהקים, יוניון, הינה בבעלותו ואין לה כל קשר לשלמור-אבנון-עמיחי. ראובני-פרידן לא קיבלו את טענת יוניוב וכיום תלויה ועומדת בפני השופט זפט בקשה לפי פקודת בזיון בית משפט, במסגרתה טוענים ראובני-פרידן, כי שלמור ויוניוב, באמצעות חברת יוניון, מפרים את צו המניעה שניתן כנגד שלמור.

מיוניוב נמסר היום ל-TheMarker: "הבוררות שהתקיימה הינה בין ראובני-פרידן לבין שלמור-אבנון-עמיחי והחלטות הבורר חלות על הצדדים לבוררות בלבד. אורן יוניוב ויוניון מדיה אינם ולא היו צד לבוררות ועל כן, על פי החוק, החלטות הבורר אינן חלות עליהם. להחלטת הבורר אין השפעה על פעילות יוניון, שכן יוניון מדיה הינה חברה עצמאית לחלוטין בבעלותו המלאה והבלעדית של אורן יוניוב, אשר אינו מועסק לא במישרין ולא בעקיפין על ידי שלמור-אבנון-עמיחי ועל כן להחלטת הבורר אין כל השפעתה על פעילותה של יוניון מדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully